Επιλέξτε Σώμα: Color 1 Color 2 Color 3
Youtube Twitter Facebook Rss

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Το ΚΥΣΕΑ αποφασίζει για τη μη παραλαβή τεσσάρων C 27.Ποιος κερδίζει;Εμείς ή οι Ιταλοί;

26.04.2012 | 16:09
 Το ΚΥΣΕΑ θα αποφασίσει για την μη παραλαβή των τελευταίων τεσσάρων μεταγωγικών αεροσκαφών C 27,απόφαση η οποία παρουσιάζεται ως "κέρδος για τη χώρα".Είναι έτσι; Υπάρχουν πολύ μεγάλες αμφιβολίες , ερωτήματα αλλά και απόψεις οι οποίες θέλουν ως μόνους κερδισμένους τους Ιταλούς κατασκευαστές.

Ως γνωστόν έχουμε παραλάβει οκτώ αεροσκάφη από τα οποία είναι ζήτημα αν πετάει το ένα και τις πολύ καλές μέρες τα δύο (!!!) και περμέναμε την παραλαβή των τεσσάρων τελευταίων για να συμπληρωθεί η 12άδα της παραγγελίας.

Μ΄ αυτά τα τέσσερα τελευταία αεροσκάφη γίνεται μεγάλο παιχνίδι το οποίο θα προσπαθήσουμε να αποκρυπτογραφήσουμε.Γιατί μπορεί κάποιοι να επιχειρούν να μας πείσουν ότι η συμφωνία που μας προσφέρουν οι Ιταλοί είναι συμφέρουσα,από τα στοιχεία όμως προκύπτει ότι οι μόνοι που οφελούνται είναι οι ίδιοι και οι μεγάλοι χαμένοι είμαστε εμείς και κανείς άλλος.

Τι έχει συμβεί:

•Οι Ιταλοί έχουν έτοιμα τα αεροσκάφη,αλλά πρότειναν να μην μας τα παραδώσουν,ρίχνοντας το εξής “τυράκι”: “Θα γλιτώσετε 100 εκατομμύρια που είναι το κόστος τους”,λένε και κάποιοι στην Αθήνα θέλουν …να πανηγυρίζουμε.

•Οι Ιταλοί όμως όπως λένε οι πληροφορίες έχουν εισπράξει ήδη το 80% της αξίας των αεροσκαφών ,δηλαδή 80 εκατομμύρια! Προτείνουν λοιπόν να δώσουν μια εγγυητική επιστολή ,η οποία όμως θα πάει στο υπουργείο Οικονομικών κι όχι στο υπουργείο Άμυνας.Τι σημασία έχει θα πείτε; Μεγάλη…

•Τα οκτώ αεροσκάφη που δεν πετούν λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και συντήρησης χρειάζονται οπωσδήποτε σύμβαση υποστήριξης,ώστε κάποια στιγμή να αρχίσουν να πετάνε και να βγάλουν τα λεφτά που πληρώσαμε όλοι μας. Οι Ιταλοί κάνουν …το “παγόνι” μη θέλοντας να μπλέξουν και εκμεταλλευόμενοι τα τεράστια λάθη τριών υπουργών (Τσοχατζόπουλος-Παπαντωνίου-Μεϊμαράκης). Στις περιόδους αυτών των τρίων υπουργών έγινε προσπάθεια να καλυφθεί η υποστήριξη των αεροσκαφών μέσω αντισταθμιστικών ωφελημάτων,κάτι που έδωσε τη δυνατότητα στους Ιταλούς να υπεκφεύγουν και τελικά τα αεροσκάφη να καθηλωθούν στο έδαφος!

Τώρα για να υπογραφεί συμφωνία υποστήριξης, το υπουργείο Άμυνας θα πρέπει να βρει 50 εκατομμύρια ευρώ για να πληρώσει τους Ιταλούς! Άρα και τα 80 εκατομμύρια που υποτίθεται θα επιστρέψουν οι Ιταλοί χάνει και αεροπλάνα δεν θα έχουμε και θα πρέπει να πληρώσει 50 ακόμη εκατομμύρια! Και δεν είναι μόνο αυτά τα κέρδη των Ιταλών.

•Η ιταλική εταιρεία έχει βρει ήδη να πουλήσει τα τέσσερα μεταγωγικά αεροσκάφη και μάλιστα όχι 25 εκατομμύρια το ένα αλλά 45! Το Μεξικό φέρεται πρόθυμο να τα αγοράσει! Συνεπώς οι Ιταλοί θα εισπράξουν απ΄ αυτή την πώληση 180 εκατομμύρια!

Αυτή τη συμφωνία στην οποία φέρονται να έχουν παίξει ρόλο δύο Έλληνες μεσάζοντες,θεωρούν στο ΥΕΘΑ ως επιτυχία,υπερτονίζοντας το θέμα της επιστροφής χρημάτων! Μα το ζητούμενο πλέον είναι αν θα επιστρέψουν κάποια χρήματα στο ταμείο, ή αν θα πρέπει να έχουμε και Πολεμική Αεροπορία; Γιατί το ΥΕΘΑ κανονικά θα έπρεπε να έχει την έγνοια της εύρυθμης λειτουργίας της Πολεμικής Αεροπορίας. Κι όπως προκύπτει από τα στοιχεία που παραθέσαμε αυτό είναι το μόνο που δεν εξασφαλίζεται με τη συμφωνία που προωθείται.

Κορυφαία πηγή του ΥΕΘΑ στο οποίο ετέθη το θέμα διαβεβαίωσε ότι "θα γίνουν όλα όσα πρέπει για να διασφαλιστεί η επιχειρησιακή ετοιμότητα και εκμετάλλευση των οκτώ αεροσκαφών".

Πυρομαχικά αρμάτων μάχης

Στο ΚΥΣΕΑ ήταν να εγκριθεί και η προμήθεια 4500 βλημάτων για τα Leopard από τα αποθέματα του Ολλανδικού στρατού.Τελευταία στιγμή όμως το θέμα βγήκε από την ατζέντα και θα συζητηθεί σε επόμενο ΚΥΣΕΑ.



 

ΣΧΟΛΙΑ


 

Κάντε Like: Onalert.gr στο Facebook