Επιλέξτε Σώμα: Color 1 Color 2 Color 3
Youtube Twitter Facebook Rss

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ανελκύστηκε το Απάτσι - Έγιναν μετρήσεις για τυχόν θαλάσσια μόλυνση

21.09.2016 | 07:42
Πρώτη δημοσίευση 21-09-2016 07:42
Τελευταία ενημέρωση 21-09-2016 09:00

Της ΙΩΑΝΝΑΣ ΗΛΙΑΔΗ

 Ολονύκτια επιχείρηση ανέλκυσης του μοιραίου ελικοπτέρου Απάτσι που κατέπεσε χθες στην Χαλκιδική, έστησε το Γενικό Επιτελείο Στρατού σε συνεργασία με την Πολεμική Αεροπορία.


Η Κινητή Ομάδα Συντήρησης Υποβρύχιων Θαλάσσιων Εγκαταστάσεων(ΚΟΣΥΘΕ) κατέφθασε χθες στην περιοχή και με την τεχνογνωσία που διαθέτει σχεδίασε την επιχείρηση ανέλκυσης. 

Τα στελέχη της 32 ταξιαρχίας πεζοναυτών μαζί με τα άλλα ασκούμενα τμήματα, βοήθησαν κι αυτά στο έργο της ΚΟΣΥΘΕ.

Οι βατραχάνθρωποι βούτηξαν και έβαλαν μπαλόνια στο ελικόπτερο ώστε να το ανεβάσουν ολόκληρο στην επιφάνεια της θάλασσας, καθώς μετά την πρόσκρουση στο νερό είχε γυρίσει ανάποδα και το μισό βρισκόταν κάτω απο την επιφάνεις της θάλασσας.

Το έδεσαν με ιμάντες ώστε να μην πάθει κάποια δομική ζημιά και το έσυραν μέχρι την παραλία.

Η επιχείρηση ανέλκυσης του ελικοπτέρου ΑΗ-64 ξεκίνησε στις 9 το βράδυ και λίγο πριν τα μεσάνυχτα είχε ολοκληρωθεί.

Σήμερα αναμένεται αρματοφορέας να το παραλάβει και να το μεταφέρει στη βάση των ελικοπτέρων στο Στεφανοβίκειο Λάρισας προκειμένου να εξεταστεί από τους εμπειρογνώμονες που θα συντάξουν το πόρισμα για τα αίτια της πτώσης.

Οι πρώτες εκτιμήσεις κάνουν λόγο ότι υπάρχει ακόμα ελπίδα το ελικόπτερο να σωθεί και να επισκευαστεί. Ωστόσο αυτό θα κριθεί αφού ολοκληρωθεί το έργο των εμπειρογνωμόνων που θα διερευνήσουν τν πτώση του ελικοπτέρου.

Ποια είναι η ομάδα Κινητή Ομάδα Συντήρησης Υποβρύχιων Θαλάσσιων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ)

Η Κινητή Ομάδα Συντήρησης Υποβρύχιων Θαλάσσιων Εγκαταστάσεων (ΚΟΣΥΘΕ) έχει ως αποστολή την αξιοποίηση του προσωπικού και των μέσων που διαθέτει, προκειμένου να οργανώνει και να εκτελεί υποβρύχιες και θαλάσσιες αποστολές, ημέρα και νύκτα, σύμφωνα με τις απαιτήσεις των επιχειρησιακών σχεδίων. Αναλυτικότερα:
  • Η εκτέλεση περιοδικών και έκτακτων επιθεωρήσεων και συντηρήσεων και η αποκατάσταση βλαβών των υποβρυχίων εγκαταστάσεων των Μονάδων της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) ώστε να διασφαλίζεται η απρόσκοπτη επιχειρησιακή λειτουργία τους και η ροή καυσίμων προς τις μονάδες της σε συνδυασμό με την προστασία του περιβάλλοντος.
  • Η εκτέλεση υποβρύχιων και λιμενικών έργων με αυτεπιστασία, καθώς και η επίβλεψη αναλόγων έργων που εκτελούνται με εργολαβία.
  • Η ανέλκυση αεροσκαφών ή άλλων βυθισθέντων οπλικών συστημάτων προς όφελος της ΠΑ, και εφόσον ζητηθεί, των λοιπών Κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) και φορέων του δημοσίου τομέα.
  • Η συμβολή στη διεξαγωγή έρευνας και διάσωσης εντός των ορίων του εθνικού θαλάσσιου και υποθαλάσσιου χώρου συνεργαζόμενη με τις Μοίρες των μεταφορικών αεροσκαφών και ελικοπτέρων, καθώς και την 31 Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων Έρευνας Διάσωσης (31 ΜΕΕΔ).
  • Η περισυλλογή θυμάτων από αεροπορικά ατυχήματα στο θαλάσσιο και υποθαλάσσιο χώρο.
  • Η υποβρύχια βυθοσκόπηση, χαρτογράφηση, φωτογράφηση και κινηματογράφηση του υποθαλασσίου χώρου με σκοπό τη σύνταξη μελετών λιμενικών έργων και τη διερεύνηση ατυχημάτων σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ασφάλειας Πτήσεων και Εδάφους του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ/ΔΑΠΕ).
  • Οι υποβρύχιοι αποστολείς της ΚΟΣΥΘΕ είναι απόφοιτοι του Σχολείου Υποβρύχιων Επιχειρησιακών Αποστολών της 206 ΠΑΥ. Επίσης, εκπαιδεύονται στη Σχολή Αλεξιπτωτιστών, στο Σχολείο Μηχανοσωστών, καθώς και στο US Navy Diving and Salvage Training Center. Επίσης, σε τακτικά διαστήματα συνεκπαιδεύονται στην Ελλάδα με τους US Navy Deep Sea Divers, σε θέματα καταδύσεων μεγάλων βαθών με χρήση καταδυτικού εξοπλισμού υποστηριζόμενου από την επιφάνεια (καταδυτικές συσκευές ΜΚ–20 και ΜΚ-21), καθώς και σε υποβρύχιες εργασίες κοπής μετάλλων και ηλεκτροσυγκόλλησης.

Τα τελευταία χρόνια η ΚΟΣΥΘΕ έχει προβεί στην ανέλκυση πολλών αεροσκαφών και ελικοπτέρων, όπως η ανέλκυση του RAF Bristol Blenheim στο Ρέθυμνο, του JUNKERS – 52/3m στη Λέρο και του JU-87 STUKA στη Ρόδο.

Μεταξύ άλλων, αξιομνημόνευτες είναι οι αποστολές ανάσυρσης των σορών του πληρώματος του ελικοπτέρου (Ε/Π) Agusta Bell στα Ίμια (σε συνεργασία με τη ΜΥΚ), της ανέλκυσης του πυροσβεστικού αεροσκάφους (Α/Φ) CL-215 από τη λίμνη Υλίκη, του Α/Φ MIRAGE-2000BGM από την περιοχή «Καλόγηροι» του Αιγαίου (σε συνεργασία με το ΕΛΚΕΘΕ, από το βάθος ρεκόρ των 592 μ), καθώς και του Ε/Π CHINOOK από την περιοχή του Αγίου Όρους (σε συνεργασία με το ΕΛΚΕΘΕ και τη ΜΥΚ).


Έκαναν μετρήσεις και στο νερό


Παράλληλα με την ανέλκυση, ειδική ομάδα από την Γενική Επιθεώρηση Στρατού έσπευσε στο σημείο της πτώσης του ελικοπτέρου προκειμένου να κάνει μετρήσεις για να διαπιστώσει εάν υπήρξε κάποια περιβαλοντική καταστροφή από την πτώση του ελικοπτέρου.
Με ειδικά μηχανήματα έκαναν μετρήσεις για να εντοπίσουν τυχόν επιβάρυνση από ενδεχόμενη διαρροή καυσίμου ή από τα πυρομαχιθκά του ελικοπτέρου, έλαια των υδραυλικλών ή άλλα υλικά.

Σύμφωνα με πηγές από το ΓΕΣ δεν εντοπίστηκε κάποιο πρόβλημα και η παραλία είναι κατάλληλη για χρήση από τους λουόμενους.



Τι προστάτευσε τους πιλότους κατά την πτώση του ελικοπτέρου Απάτσι

Ποιοι παράγοντες προστάτευσαν τον κυβερνήτη και τον συγκυβερνήτη του ελικοπτέρου κατά την πτώση, πέραν των ηρωικών πεζοναυτών και καταδρομέων που έσπευσαν άμεσα στο σημείο της πρόσκρουσης.




 

Στην ίδια κατηγορία

ΣΧΟΛΙΑ


 

Κάντε Like: Onalert.gr στο Facebook