OnAlert
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
OnAlert
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
No Result
View All Result
OnAlert
No Result
View All Result
Home ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΙΡΙΔΗΣ BLOG

Η μεγάλη κρίση της Boeing

15/03/2019 - 15:06
Η μεγάλη κρίση της Boeing
Share on FacebookShare on Twitter

Ο αμερικανικός αεροναυπηγικός κολοσσός Boeing διέρχεται τη μεγαλύτερη ίσως κρίση της ιστορίας του μετά την απόφαση και της αμερικανικής κυβέρνησης να απαγορεύσει την πτήση των αεροσκαφών τύπου Boeing 737 max 8 και 9, μετά τη δεύτερη στη σειρά πτώση ενός Boeing 737 max 8, ανατολικά της πρωτεύουσας της Αιθιοπίας, Αντίς Αμπέμπα, την περασμένη Κυριακή 10 Μαρτίου.

Η Boeing είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας των Ηνωμένων Πολιτειών και έχει ετήσιο κύκλο εργασιών λίγο πάνω από τα 100 δισεκατομμύρια δολάρια. Το 737 είναι το πιο πετυχημένο εμπορικά μοντέλο στην παγκόσμια αεροπορική ιστορία και κυριαρχεί στην κατηγορία των επιβατικών με ένα διάδρομο από τα τέλη της δεκαετίας του 1960, όταν πρώτο-κυκλοφόρησε. Ο βασικός ανταγωνιστής του είναι το πετυχημένο Airbus Α320.

Το 737 max είναι το πιο περιζήτητο αεροσκάφος στην ιστορία της Boeing έχοντας 5000 παραγγελίες από 100 πελάτες από όλον τον κόσμο από τις αρχές του 2017 μέχρι σήμερα. Μέχρι το ξέσπασμα της τρέχουσας κρίσης, η Boeing φαίνεται να κέρδιζε το στοίχημα με την Airbus, τον βασικό ανταγωνιστή της.

Σημειωτέον ότι η Airbus είχε ποντάρει στην αύξηση της κυκλοφορίας μεταξύ των μέγα-αεροδρομίων, των αεροδρομίων-κόμβων (hubs), όπου οι θέσεις για την εξυπηρέτηση των αεροσκαφών (slots) είναι περιορισμένες και περιζήτητες.

Ήδη, σε αεροδρόμια όπως το Heathrow και η Φρανκφούρτη κοστίζουν πανάκριβα. Η λύση για την Airbus ήταν η αύξηση της επιβατικής χωρητικότητας των αεροσκαφών, μέσω της κατασκευής ενός αεροπλάνου-μεγαθηρίου, το οποίο να μπορεί να μεταφέρει πάνω από 500 επιβάτες, με χώρους ασύλληπτης άνεσης.

Έτσι, γεννήθηκε το A380, το μεγαλύτερο αεροσκάφος στην παγκόσμια ιστορία που χαιρετίστηκε ως ένα τεχνολογικό επίτευγμα της Ευρώπης και ως επανάσταση στον χώρο των αερομεταφορών.

Όπως όμως και το προηγούμενο τεχνολογικό επίτευγμα των Ευρωπαίων, το υπερηχητικό επιβατικό Concorde, το Α380 αποδείχτηκε μια εμπορική αποτυχία, καθώς οι παραγγελίες του ήταν περιορισμένες και, πριν λίγες μέρες, η Airbus αναγκάσθηκε να αναστείλει την παραγωγή του, παρά τα πάνω από 20 δισεκατομμύρια ευρώ που κόστισε η ανάπτυξή του.

Αντίθετα, το στοίχημα της Boeing φάνηκε να αποδίδει πέραν πάσης προσδοκίας. Ο σύγχρονος επιβάτης θέλει να αποφύγει τα πολύωρα και κουραστικά stop-overs και προτιμά να πετάει, ει δυνατόν, door-to-door, παρακάμπτοντας τα αεροδρόμια-κόμβους και πετώντας απευθείας από μικρότερα αεροδρόμια κατευθείαν στον προορισμό του.

Άρα, οι αεροπορικές εταιρίες χρειάζονται μικρότερα, πιο ευέλικτα και οικονομικά, με χαμηλή κατανάλωση καύσιμου, αεροσκάφη. Την ανάγκη αυτή ακριβώς ικανοποίησε με τον καλύτερο τρόπο το νέο 737 max. Το νέο μοντέλο έγινε πραγματικά ανάρπαστο και ξαναέφερε στην πρωτοκαθεδρία την αμερικανική Boeing στον αδυσώπητο ανταγωνισμό της με την ευρωπαϊκή Airbus.

Ωστόσο, η αεροπορική τραγωδία στην Αφρική και η παγκόσμια απόφαση καθήλωσης των αεροσκαφών 737 max 8 και 9 δημιουργούν νέα δεδομένα. H Boeing βρίσκεται αντιμέτωπη με κύμα ακυρώσεων παραγγελιών αλλά και αποζημιώσεων από τις αεροπορικές εταιρίες που ενώ τα προμηθεύτηκαν δεν μπορούν τώρα να τα πετάξουν.

Μόνο το ύψος των παραγγελιών που διακυβεύεται είναι 550 δισεκατομμύρια δολάρια. Από το ιλιγγιώδες μέγεθος του ποσού αυτού καταλαβαίνει κανείς το μέγεθος της κρίσης που αντιμετωπίζει η αμερικανική εταιρία.

Tags: BOEING

Related Posts

Πολιτική αλλαγή στην Ελλάδα
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΙΡΙΔΗΣ BLOG

Η πιο μεγάλη ήττα του Ερντογάν

24/06/2019 - 16:07
Πολιτική αλλαγή στην Ελλάδα
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΙΡΙΔΗΣ BLOG

Πολιτική αλλαγή στην Ελλάδα

03/06/2019 - 09:09
Μέρκελ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΙΡΙΔΗΣ BLOG

Η νίκη της Ευρώπης

31/05/2019 - 16:28

Διαβάστε Επίσης

Εκατοντάδες άμαχοι από την ΛΔ του Κονγκό περνούν στη Ρουάντα για να γλιτώσουν από τις μάχες – Αναφορές για βομβαρδισμούς

Tiger: Η Αυστραλία μπορεί να στείλει τα 22 ελικόπτερα που αποσύρει στην Ουκρανία

Ενώσεις Στρατιωτικών Κρήτης: Νέες αντιδράσεις για το νομοσχέδιο του ΥΠΕΘΑ – Κατέθεσαν ψήφισμα διαμαρτυρίας

Κύπρος: Σε ανασχηματισμό προχώρησε ο πρόεδρος Χριστοδουλίδης – Aλλαγές σε πέντε υπουργεία

F-35: «Η Τουρκία είναι λίγους μήνες μακριά από το να επιστρέψει στο πρόγραμμα», λέει ο Αμερικανός πρέσβης στην Άγκυρα

Ουκρανία: Νέες συνομιλίες με Αμερικανούς στη Φλόριντα για τον τερματισμό του πολέμου

Η Νορβηγία θα αγοράσει ακόμη δύο υποβρύχια από την Γερμανία και πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς

Κυριάκος Μητσοτάκης: «Η Τουρκία δεν μπορεί να μπει στο SAFE – Το πρώτο τρίμηνο του 2026 μπορεί να γίνει το ΑΣΣ»

Top News

Κακοκαιρία Byron: Φεύγει από την Αττική αλλά όχι από τη χώρα - Οι περιοχές που θα «χτυπήσει» τις επόμενες ώρες

Το νέο Δόγμα Μονρόε του Ντόναλντ Τραμπ: Τι σηματοδοτεί η νέα στρατηγική των ΗΠΑ για την Ευρώπη, την Ουκρανία και τον ανταγωνισμό με την Κίνα

Κρήτη: Καναδός youtuber και vlogger πήγε σε ρακοκάζανο στα Χανιά δοκίμασε αντικρυστό και ξετρελάθηκε

Μητσοτάκης, Κουτσούμπας, Ανδρουλάκης και Τσίπρας χορεύουν πεντοζάλι χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη

OnAlert

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert

  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert