OnAlert
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
OnAlert
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
No Result
View All Result
OnAlert
No Result
View All Result
Home ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

Ο φύλακας άγγελος των F-16: H τεχνολογία που έσωσε 10 πιλότους και 9 μαχητικά αεροσκάφη!

19/05/2020 - 08:03
f-16
Share on FacebookShare on Twitter

Ένα εξελιγμένο αυτόματο σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με το έδαφος (Automatic Ground-Collision Avoidance System- Auto-GCAS), το οποίο μειώνει σημαντικά τα αεροπορικά ατυχήματα, ενσωματώθηκε στα συστήματα ελέγχου πτήσεως του στόλου των F-16 της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας.

Η Lockheed Martin Corp. με υπερηφάνεια ανακοίνωσε ότι το αυτόματο σύστημα αποφυγής σύγκρουσης, ή αλλιώς GCAS, έσωσε τη ζωή δέκα πιλότων και εννέα μαχητικών αεροσκαφών F-16 από τότε που τέθηκε σε λειτουργία για την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, στα τέλη του 2014.

Το εν λόγω λογισμικό αναπτύχθηκε στο Armstrong Flight Research Center της ΝASA (Καλιφόρνια) σε συνεργασία με το Οffice of the Undersecretary for Personnel and Readiness, το Air Force Research Laboratory, το Air Force Test Center (AFTC) και τη Lockheed Martin. Αναμένεται να «δει» εφαρμογή σε μια ευρεία γκάμα τόσο πολιτικών, όσο και στρατιωτικών αεροσκαφών.

Εκτεταμένες δοκιμές πτήσεις στο Armstrong έδειξαν ότι προηγμένη τεχνολογία υπολογιστών θα μπορούσε να μειώσει τον αριθμό ατυχημάτων που έχουν να κάνουν με την αποκαλούμενη «Ελεγχόμενη Πτήση προς το Έδαφος» (CFIT- Controlled Flight into Terrain). To CFIT είναι ένας από τους πλέον σημαντικούς λόγους θανάτων τόσο στην πολιτική όσο και στην πολεμική αεροπορία, με αποτέλεσμα περίπου εκατό θανάτους ετησίως μόνο στις ΗΠΑ. Αν και συστήματα ειδοποίησης σε κόκπιτ έχουν πρακτικά εξαλείψει το CFIT για τις μεγάλες αερογραμμές, το ζήτημα εξακολουθεί να υφίσταται για πολεμικά αεροσκάφη, ελικόπτερα κ.α.

Η εφαρμογή του Auto-GCAS στα F-16 αποτελεί μία «απάντηση» στα συμβάντα που προκύπτουν λόγω της απόσπασης προσοχής ή της «αχρήστευσης» πιλότων για άλλους λόγους, που καταλήγουν να συντρίβονται στο έδαφος με λειτουργικά, κατά τα άλλα, αεροσκάφη. Στα χαρακτηριστικά του συστήματος περιλαμβάνονται τροποποιήσεις στον ψηφιακό υπολογιστή ελέγχου πτήσης, προηγμένος εξοπλισμός data-transfer και τροποποιημένο λογισμικό αποστολής. Καθώς το αεροπλάνο πλησιάζει στο έδαφος, ο υπολογιστής υπολογίζει πόσος χρόνος απομένει για την πρόσκρουση και στη συνέχεια προβαίνει σε ελιγμό αυτόματου πιλότου για την αποφυγή της.

Σύμφωνα με τον Μαρκ Σκουγκ, στέλεχος της NASA, η αμερικανική διαστημική υπηρεσία αναπτύσσει τεχνολογίες αυτοματοποιημένης αποφυγής συγκρούσεων σε συνεργασία με την Πολεμική Αεροπορία εδώ και περίπου τριάντα χρόνια. Οι δοκιμές πτήσης όσον αφορά στο συγκεκριμένο πρόγραμμα άρχισαν το 2009. Το 2012 στελέχη του Armstrong προσάρμοσαν το Auto-GCAS στα δεδομένα ενός μικρού, μη επανδρωμένο αεροσκάφος και το αξιοποίησαν ως εφαρμογή Android για smartphone, συνδεδεμένης με τον αυτόματο πιλότο του.

Κατά τις δοκιμές, ο αυτόματος πιλότος, με τη βοήθεια του smartphone, πραγματοποίησε με επιτυχία απότομους ελιγμούς ανόδου ή στροφές για την αποφυγή πρόσκρουσης στο έδαφος. Αντίστοιχα συστήματα ετοιμάζονται για τα F-22 και F-35. Παράλληλα, όπως επεσήμανε ο Σκουγκ, είναι σε εξέλιξη προσπάθειες για την επέκταση των εν λόγω δυνατοτήτων και σε άλλα αεροσκάφη, ως τμήμα ενός ευρύτερου πλαισίου ανάπτυξης αυξημένης αυτονομίας για αεροσκάφη- ενώ η τεχνολογία αυτή θα μπορούσε να προσαρμοστεί και για χρήση σε αυτοκίνητα, διαστημόπλοια και σκάφη θαλάσσης.

Πηγή: Defence Blog

Tags: F-16F-22F-35NASAUSAFΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ

Related Posts

Steel Dome
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

Steel Dome: «Με 100 συστήματα αεράμυνας ενισχύεται ο τουρκικός θόλος το 2026 – Θα έχει AI και συστήματα EW

15/12/2025 - 11:21
ΜΕΚΟ
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ: Στην τελική ευθεία οι 3 κύριες συμβάσεις – «Τρέχουν» επικοινωνίες, νέο sonar και πυροβόλα Mk45-Sovraponte

15/12/2025 - 07:02
Viper
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

F-16 Block 50: Έγκριση από τη Βουλή και αγώνας δρόμου για να «κουμπώσει» το πρόγραμμα στην αναβάθμιση των Viper

14/12/2025 - 07:50

Διαβάστε Επίσης

Ο Αρχηγός ΓΕΑ επισκέφθηκε την Αεροπορική Βάση Δεκέλειας στο Τατόι [pics]

Μακρόν και Χριστοδουλίδης υπέγραψαν Στρατηγική Κοινή Δήλωση για την αναβάθμιση των σχέσεων Γαλλίας – Κύπρου

Βρετανία: Η νέα αρχηγός της υπηρεσίας πληροφοριών ΜΙ6 προειδοποιεί για την αυξανόμενη ρωσική απειλή

Ουκρανικά υποβρύχια drones – καμικάζι έπληξαν ρωσικό υποβρύχιο κλάσης Kilo στο Νοβοροσίσκ [vid]

Συνομιλίες ΗΠΑ – Ουκρανίας στο Βερολίνο: «Επιτεύχθη πραγματική πρόοδος» – Παραμένει άλυτο το εδαφικό

SAFE: «Ανακριβές ότι πήραμε πίσω την πρόταση μας», λέει ο Δένδιας – «Τίποτα δεν έχει λήξει»

Ουκρανία και Γερμανία συμφώνησαν σε σχέδιο 10 σημείων για συνεργασία στον τομέα των οπλικών συστημάτων

Πολεμικό Ναυτικό: Επιχειρησιακή εκπαίδευση μονάδων στο κεντρικό Αιγαίο [pics]

Top News

Η Άννα Βίσση γιόρτασε τα γενέθλια της αδερφής της στο Nox και τραγούδησε με τον Αντώνη Ρέμο και τον Χρήστο Μάστορα

Stranger Things: Κυκλοφόρησε το νέο τρέιλερ του 2ου μέρους της 5ης σεζόν - Πλησιάζει το μεγάλο φινάλε

Φοινικούντα: Βίντεο ντοκουμέντο με το αυτοκίνητο που φέρεται να μετέφερε τον εκτελεστή στα ΚΤΕΛ

Στέφανος Τσιτσιπάς: «Έχει δίπλωμα οδήγησης με ισχύ στην Ελλάδα», λέει ο δικηγόρος του

OnAlert

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert

  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert