OnAlert
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
OnAlert
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
No Result
View All Result
OnAlert
No Result
View All Result
Home ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

Με τα C-130H έως το 2030 η Πολεμική Αεροπορία: C-390 Millenium ή C-130J για τη νέα γενιά μεταφορικών αεροσκαφών;

11/06/2025 - 05:03
C-130J
Share on FacebookShare on Twitter

*Του Κώστα Σαρικά

Με το βλέμμα στο 2030 κινείται το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας, όσον αφορά το μέλλον του στόλου μεταφορικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας.

Μέχρι τότε, ο στόχος είναι ξεκάθαρος: διατήρηση υψηλής διαθεσιμότητας για τα γερασμένα, αλλά ακόμη απαραίτητα, C-130 Hercules, που εξακολουθούν να αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του στρατηγικού αερομεταφορικού έργου της χώρας.

Η Πολεμική Αεροπορία έχει ήδη βάλει μπροστά την προσπάθεια «ανάστασης» του στόλου των C-130, με τα επιχειρησιακά διαθέσιμα μεταφορικά να έχουν φτάσει τα πέντε  – μια θεαματική βελτίωση σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν. Στόχος είναι ο αριθμός να φτάσει ακόμα και τα επτά, ώστε να διασφαλιστεί η επιχειρησιακή συνέχεια μέχρι την τελική απόφαση για την προμήθεια νέων αεροσκαφών.

Συντήρηση μετ’ εμποδίων – C-130 στην Πορτογαλία

Δύο C-130 βρίσκονται αυτή τη στιγμή στην ΕΑΒ, όπου υφίστανται εργασίες συντήρησης, ωστόσο η διαδικασία εξελίσσεται αργά λόγω της έλλειψης εξειδικευμένου τεχνικού προσωπικού. Την ίδια ώρα, ένα ακόμα αεροσκάφος προγραμματίζεται να σταλεί στην Πορτογαλία, στις εγκαταστάσεις του ΝΑΤΟ μέσω του προγράμματος NSPA, με την ελπίδα για ταχύτερη επαναφορά του σε πτητική κατάσταση.

Ωστόσο, οι προσπάθειες της Ελλάδας να αποκτήσει άμεσα μεταχειρισμένα C-130 μέσω του αμερικανικού προγράμματος EDA (Excess Defense Articles) δεν έχουν αποδώσει καρπούς, καθώς η Ουάσινγκτον δεν προτίθεται – τουλάχιστον προς το παρόν – να παραχωρήσει επιχειρησιακά μεταγωγικά αεροσκάφη δωρεάν.

C-130J

Η «STOLEN CERBERUS» και το μήνυμα των Αμερικανών

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, οι ΗΠΑ φαίνεται πως «χτίζουν» έντονα το προφίλ του C-130J Super Hercules ως το ιδανικό διάδοχο του C-130H. Η 13η διακλαδική άσκηση «STOLEN CERBERUS», που διεξήχθει από 28 Απριλίου έως 8 Μαΐου με συμμετοχή της 37th Airlift Squadron της USAF, είχε έντονα επιχειρησιακό χαρακτήρα, ενώ ταυτόχρονα αποτέλεσε και μια εξαιρετική ευκαιρία παρουσίασης δυνατοτήτων.

Τα τρία C-130J που μεταστάθμευσαν στην 112 Πτέρυγα Μάχης στην Ελευσίνα, δίπλα στα ελληνικά Hercules, συμμετείχαν σε ένα ευρύ φάσμα αποστολών: ρίψεις εφοδίων, άλματα Ελευθέρας Πτώσεως και Στατικού Ιμάντα, αποστολές Έρευνας και Διάσωσης (SAR), ακόμα και σενάρια αεροδιακομιδών.

Ένα «ζωντανό demo» των ικανοτήτων τους, την ώρα που το ΓΕΑ εξετάζει τις διαθέσιμες επιλογές για την επόμενη μέρα.

C-130J vs C-390 Millenium

Στον αντίποδα, το βραζιλιάνικο C-390 Millenium της Embraer συνεχίζει να συγκεντρώνει το ενδιαφέρον του Αεροπορικού Επιτελείου και φαίνεται να αποτελεί φαβορί, έχοντας ήδη ενταχθεί στον Μακροπρόθεσμο Προγραμματισμό Αμυντικών Εξοπλισμών (ΜΠΑΕ) του ΥΠΕΘΑ. Με χαμηλότερο κόστος ανά μονάδα και περισσότερα κοινά συστήματα με την πολιτική αεροπορία, το C-390 προβάλλεται ως η οικονομικότερη και πιο ευέλικτη λύση.

Η σύγκριση των δύο τύπων

C-130J Super Hercules: μεγαλύτερη αξιοπιστία, διεθνώς καταξιωμένος τύπος, με 540 αεροσκάφη σε υπηρεσία σε 22 χώρες. Πλεονέκτημα η συνεχής υποστήριξη από τη Lockheed Martin και η διαθεσιμότητα ανταλλακτικών. Μειονέκτημα το κόστος και η παλαιότερη σχεδίαση σε σχέση με το νεότερο C-390M.

C-390 Millenium: μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα (κατά 37% περισσότερο φορτίο σε σχέση με το C-130J), ταχύτερο (988 χλμ/ώρα έναντι 670), με μεγαλύτερη εμβέλεια (5.500 χλμ με 15 τόνους φορτίο έναντι 3.300 χλμ του C-130J). Χαμηλότερο κόστος λειτουργίας και ευκολότερη συντήρηση.

Ενίσχυση μέσω C-27J Spartan

Στο μεταξύ, η επιτάχυνση του προγράμματος FOS για τα C-27J Spartan δίνει ήδη αποτελέσματα. Η σύμβαση Follow On Support, που υπεγράφη το 2022 και ολοκληρώνεται το 2026, συνοδεύεται και από πρόγραμμα εκσυγχρονισμού για οκτώ αεροσκάφη, εξασφαλίζοντας ζωτικό έργο για τις Ένοπλες Δυνάμεις.

C-130J

Τα Spartan έχουν ήδη αρχίσει να αναλαμβάνουν αποστολές που μέχρι πρότινος καλύπτονταν αποκλειστικά από τα C-130 – ελαφρύνοντας το φορτίο και προσφέροντας μια πιο οικονομική λύση για πολλές επιχειρησιακές ανάγκες.

Η τελική επιλογή για τη νέα γενιά μεταφορικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας αναμένεται να ληφθεί έως τα τέλη της δεκαετίας. Μέχρι τότε, ο χρόνος κυλά με στόχο την επιχειρησιακή επιβίωση του στόλου Hercules, εν μέσω τεχνικών προκλήσεων, γεωπολιτικών πιέσεων και διπλωματικών μηνυμάτων.

Tags: C-130C-390ΜΕΤΑΓΩΓΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ

Related Posts

Steel Dome
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

Steel Dome: «Με 100 συστήματα αεράμυνας ενισχύεται ο τουρκικός θόλος το 2026 – Θα έχει AI και συστήματα EW

15/12/2025 - 11:21
ΜΕΚΟ
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ: Στην τελική ευθεία οι 3 κύριες συμβάσεις – «Τρέχουν» επικοινωνίες, νέο sonar και πυροβόλα Mk45-Sovraponte

15/12/2025 - 07:02
Viper
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

F-16 Block 50: Έγκριση από τη Βουλή και αγώνας δρόμου για να «κουμπώσει» το πρόγραμμα στην αναβάθμιση των Viper

14/12/2025 - 07:50

Διαβάστε Επίσης

Δένδιας: Στις 8 Ιανουαρίου ψηφίζεται το νέο ειδικό μισθολόγιο των Ενόπλων Δυνάμεων

Ουκρανία: «Οι ΗΠΑ μας πιέζουν να παραχωρήσουμε το Ντονμπάς στη Ρωσία»

Γαλλία: «Οι Ευρωπαίοι πήραν τη μοίρα τους στα χέρια τους με το πάγωμα των δεσμευμένων ρωσικών assets»

Τσεχία: Ορκίστηκε η κυβέρνηση του δεξιού λαϊκιστή Μπάμπις – «Στον αέρα» η βοήθεια στην Ουκρανία

Ζελένσκι: Σημείωσε «πολλή πρόοδο» στο τετ α τετ με τον Γουίτκοφ και συνεχίζει στο Βερολίνο τις ειρηνευτικές συνομιλίες

ΥΠΕΘΑ: Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για τις Ένοπλες Δυνάμεις στη Βουλή – Οι αλλαγές που φέρνει και ο στόχος του

Steel Dome: «Με 100 συστήματα αεράμυνας ενισχύεται ο τουρκικός θόλος το 2026 – Θα έχει AI και συστήματα EW

ΕΕ: «Κρίσιμη αυτή η εβδομάδα για την χρηματοδότηση της Ουκρανίας – Ο Πούτιν δεν θα σταματήσει στο Ντονμπάς»

Top News

Φοινικούντα: Ο γρίφος των 11 δευτερολέπτων, το συμβόλαιο θανάτου και οι άγνωστες κινήσεις των ηθικών αυτουργών - Απολογούνται ανιψιός και επιχειρηματίας

«Τρελό» σενάριο για είσοδο του Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν στην Μπαρτσελόνα με 10 δισεκατομμύρια ευρώ

Πώς το σκάφος με τους τόνους κοκαΐνης του «Έλληνα Εσκομπάρ» πιάστηκε στα δίχτυα των αρχών - Η διαδρομή και οι συλλήψεις

Ο Μπασάρ αλ Άσαντ μαθαίνει ρωσικά και φρεσκάρει τις γνώσεις του στην οφθαλμολογία – Η χρυσή ζωή της οικογένειας στη Ρωσία

OnAlert

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert

  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert