Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ (USAF) αποκάλυψε – επτά μήνες μετά – την αλήθεια για τα αίτια της συγκλονιστικής συντριβής ενός stealth μαχητικού αεροσκάφους πολλαπλών ρόλων πέμπτης γενιάς τύπου F-35 της 355ης Μοίρας Μαχητικών πάνω από την αεροπορική βάση Eielson στην Αλάσκα, που σημειώθηκε στις 28 Ιανουαρίου 2025.
Ειδικότερα, η PACAF (Pacific Air Forces) δηλαδή η Διοίκηση των αμερικανικών αεροπορικών δυνάμεων του Ειρηνικού, εξέδωσε σχετική ανακοίνωση Τύπου για την συντριβή του F-35, την οποία κατάφεραν περαστικοί να «απαθανατίσουν» με βίντεο που έγιναν viral στα social media και που σημειώθηκε κατά την επιστροφή του stealth μαχητικού αεροσκάφους στην αεροπορική βάση μετά από άσκηση.
Longer Footage of the F-35A Crash earlier today at Eielson Air Force Base in Alaska. pic.twitter.com/9OPksbTYWj
— OSINTdefender (@sentdefender) January 29, 2025
Σύμφωνα λοιπόν με την έρευνα της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, τα υδραυλικό υγρό του μπροστινού συστήματος προσγείωσης είχε μολυνθεί με νερό που πάγωνε λόγω των θερμοκρασιών στην περιοχή. Ωστόσο, το πρόβλημα επιδεινώθηκε αφού δημιουργήθηκε πάγος στα γρανάζια των αμορτισέρ των άλλων δύο τροχών, με αποτέλεσμα να μην αναπτυχθούν πλήρως για την προσγείωση του αεροσκάφους.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι αισθητήρες Weight on Wheels και τα avionics του F-35 να «διαβάσουν» λάθος την κατάσταση και να νομίζουν ότι το αεροσκάφος είχε ήδη προσγειωθεί και έτσι ενεργοποιήθηκε η αυτοματοποιημένη λειτουργία εδάφους του F-35, παρά το γεγονός ότι αυτό βρισκόταν ακόμα στον αέρα.

Ο πιλότος μόλις διαπίστωσε ότι έχασε τον έλεγχο του αεροσκάφους, προχώρησε εγκαίρως στην εκτίναξη του καθίσματός του για να γλιτώσει την αναπόφευκτη συντριβή. Ο ίδιος υπέστη ελαφρούς τραυματισμούς, ενώ το stealth μαχητικό αεροσκάφος καταστράφηκε κατά την πρόσκρουση, με την συνολική ζημιά να ανέρχεται σε περίπου 196,5 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με την ανακοίνωση της αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Συμπερασματικά, τα υγρά υδραυλικών στα συστήματα προσγείωσης του F-35 μολύνθηκαν με νερό, που στην συνέχεια πάγωσαν λόγω των θερμοκρασιών στην Αλάσκα, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί πάγος που μπλόκαρε την πλήρη ανάπτυξη των τροχών για την προσγείωση του αεροσκάφους «μπερδεύοντας» τους αισθητήρες. Το F-35 μπήκε αυτόματα σε «λειτουργία εδάφους» με τον πιλότο να χάνει τον έλεγχό του.
Με πληροφορίες από: TWZ




