Την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης της αναγέννησης στα ελληνικά ναυπηγεία και τη μετάβαση στη δεύτερη, πιο απαιτητική φάση μετασχηματισμού τους σε περιφερειακό ενεργειακό και τεχνολογικό κόμβο, ανακοίνωσε ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ONEX Shipyards & Technologies και Πρόεδρος της Ένωσης Ελληνικών Ναυπηγείων, Πάνος Ξενοκώστας, μιλώντας χθες στο 4ο Οικονομικό Συνέδριο της «Ναυτεμπορικής».
Το αμυντικό στοίχημα: 15% φθηνότερα, 20% γρηγορότερα
Χαιρετίζοντας τη δήλωση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας κ. Νίκου Δένδια ότι «τα επόμενα πλοία θα ναυπηγηθούν στα ελληνικά ναυπηγεία», ο Π. Ξενοκώστας ανέφερε:
«Διαθέτουμε λύσεις που μπορούν να φέρουν το Πολεμικό Ναυτικό χρόνια μπροστά σε σχέση με τις γειτονικές χώρες. Μπορούμε να παραδώσουμε οποιαδήποτε ολοκληρωμένη πλατφόρμα πλοίου 10-15% φθηνότερα και 10-20% γρηγορότερα σε σχέση με οποιαδήποτε ευρωπαϊκή επιλογή. Δεν ζητάμε χάρες· ζητάμε ισότιμη μεταχείριση και εμπιστοσύνη από το Πολεμικό Ναυτικό. Για εμάς, η αμυντική βιομηχανία δεν αποτελεί ζήτημα βιωσιμότητας — έχουμε ήδη πελάτες. Οφείλουμε να κατασκευάζουμε πλοία ελληνικού σχεδιασμού και παραγωγής».
Κλείνοντας την ομιλία του, ο Πάνος Ξενοκώστας υπογράμμισε ότι η σταθερή ανάπτυξη της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας προϋποθέτει συνεχή συνεργασία κράτους, ναυτιλίας και στρατηγικών διεθνών εταίρων. «Το πλαίσιο υπάρχει, το ανθρώπινο κεφάλαιο είναι εδώ και η αγορά αναγνωρίζει την αξία της ελληνικής ναυπηγικής. Το επόμενο στάδιο απαιτεί στοχοπροσήλωση, συνέπεια και συνέργειες σε εθνικό και διεθνές επίπεδο», κατέληξε.
Τι δήλωσε ο ΥΕΘΑ για τα ελληνικά ναυπηγεία
Χθες, ο ΥΕΘΑ κ.Νίκος Δένδιας μιλώντας στο ίδιο συνέδριο για την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία και το πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού δήλωσε:
«Έχουμε πει σε όλους τους ξένους συνομιλητές μας ότι η αγορά από την πλευρά μας εξοπλισμών αυτών που δεν μπορούμε να παράξουμε, σημαίνει υποχρέωσή τους να επενδύσουν το 25% της αγοράς μέσω ελληνικών επιχειρήσεων. Αυτό είναι μάλιστα ένας από τους όρους του συμβολαίου της απόκτησης της 4ης, της τελευταίας γαλλικής φρεγάτας της Belharra. Αυτό όμως είναι όπως είμαστε σήμερα.
Στο νέο, γιατί μιλάμε ειδικά τώρα για τα ναυπηγεία, στο νέο ναυπηγικό μας πρόγραμμα, οι απαιτήσεις μας είναι πολύ μεγαλύτερες. Εμείς θέλουμε να φτιάξουμε πλοία εδώ, για να μην πω τα πλοία εδώ.
Θα μπορούσαμε ίσως να συζητήσουμε ένα-δύο από οποιαδήποτε παραγγελία να φτιαχτούν στο εξωτερικό, τα υπόλοιπα όμως θέλουμε να φτιαχτούν εδώ. Έχουμε εξαιρετικές δυνατότητες, τις είχαμε στο παρελθόν, τις απωλέσαμε μέσα στην κρίση και λίγο πριν από αυτήν, μπορούμε να τις ξαναδημιουργήσουμε.
Το ελληνικό ναυτικό θα συνεχίσει να προμηθεύεται πλοία, ήδη συζητάμε για την νέα γενιά, την επόμενη γενιά φρεγατών τις Constellation, ήδη συζητάμε για την επόμενη γενιά των υποβρυχίων μας και ήδη το ΕΛΚΑΚ έχει προκηρύξει τον σχεδιασμό ελληνικού πλοίου, μιας βάσης πλοίου, το οποίο κατ΄ αρχήν θα είναι περιπολικό, αλλά σιγά-σιγά θα το εξελίξουμε για να γίνει κορβέτα και κάποια στιγμή και κάτι παραπάνω από αυτά.
Όλα αυτά προφανώς πρέπει να μπορούν να κατασκευαστούν, να επισκευαστούν, να εκσυγχρονιστούν σε ελληνικά ναυπηγεία, οτιδήποτε άλλο είναι λάθος για τη χώρα».




