Τι θα κάνει ο Παναγιωτόπουλος με τα C 27 και τα αντισταθμιστικά τους;

Ο νέος ΥΕΘΑ Π.Παναγιωτόπουλος θα βρει μεταξύ άλλων και μία εκκρεμότητα σημαντική που έχει να κάνει με το “κόψιμο” της παραγγελίας τεσσάρων μεταγωγικών αεροσκαφών C 27 ,από την ιταλική ALENIA.

Στο τελευταίο ΚΥΣΕΑ της κυβέρνησης Παπαδήμου ο τότε ΥΕΘΑ Δ.Αβραμόπουλος είχε παρουσίασει τη πρόταση για την ακύρωση της παραγγελίας των τελευταίων τεσσάρων αεροσκαφών,στη λογική ότι θα “γλιτώσουμε” περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ.Όμως υπήρχε προβληματισμός,γιατί τα αεροσκάφξ τα οποία η Ελλάδα πληρώνει προς 25 εκατομμύρια το ένα,οι Ιταλοί έχουν βρει να τα πουλήσουν στο Μεξικό προς 45 εκατομμύρια.Και υπάρχει ενδιαφέρον και από την Αυστραλία. Συνεπώς λένε όσοι γνωρίζουν γιατί να μην τα παραλάβει και να τα πουλήσει η Ελλάδα;

Οι ιταλοί έτσι κι αλλιώς μας έχουν ταλαιπωρήσει αφάνταστα. Από τα οκτώ αεροσκάφη που έχουμε παραλάβει μόνο το ένα (!!!) πετάει,λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και συντήρησης!

Σήριαλ με τα α.ω

Τα Α.Ω της ALENIA εδώ και χρόνια έχουν γίνει ένα μεγάλο σήριαλ.

Και τούτο γιατί κάποιοι προσπαθούν με διάφορους τρόπους να προωθήσουν τα δικά τους προγράμματα χωρίς να εξετάζονται από πλευράς υπηρεσίας οι επιχειρησιακές ανάγκες της Π.Α σε συνδυασμό με την ανάθεση έργου σε Ελληνικές εταιρείες που ασχολούνται με την Άμυνα.
Πρόσφατο παράδειγμα η απόρριψη ενός σοβαρού επιχειρησιακού προγράμματος για την Π.Α του γνωστού  Radio Management System (RMS).

Το πρόγραμμα αυτό εδώ και τρία χρόνια περίπου είχε κριθεί αναγκαίο επιχειρησιακά από την Π.Α  , είχαν συνταχθεί και εγκριθεί οι τεχνικές προδιαγραφές και επρόκειτο να βγεί σε διαγωνισμό αλλά λόγω έλλειψης χρημάτων σταμάτησαν οι διαδικασίες.
Κάποια στιγμή η ΑLENIA στην προσπάθεια κατάρτισης του πίνακα προγραμμάτων Α.Ω που πρέπει να εκτελέσει στα πλαίσια της σύμβασης προμήθειας των α/φων  C-27J προσφέρει το πρόγραμμα RMS.
Δηλαδή αυτό το πρόγραμμα που το έχει ανάγκη η Π.Α αλλά λόγω χρημάτων δεν μπόρεσε να το υλοποιήσει.
Και ενώ θα περίμενε κανείς από την Π.Α να το σχολιάσει θετικά και να το εγκρίνει με τις όποιες αλλαγές  θα έπρεπε να γίνουν εφόσον θα είχαν αλλάξει κάποιες απαιτήσεις, έπειτα από τόσα χρόνια που μεσολάβησαν ,μαθαίνουμε ότι στην τελευταία  ΜΕΑΙΕΑΠ, που έγινε, το απέρριψε. Και το περίεργο είναι ότι επί τεχνικών θεμάτων όπως και επι παντός επιστητού έχουν άποψη αυτοί που αμφιβάλλουμε εαν έχουν πατήσει ποτέ το πόδι τους σε επιχειρησιακή μονάδα της ΠΑ.
Και εδώ τίθενται τα σοβαρά ερωτήματα.
          1.Δεν το χρειάζεται πλέον;
          2. Έχει χρήματα αυτή την εποχή για να το υλοποιήσει μέσω δημόσιου διαγωνισμού;