Dassault: Είμαστε έτοιμοι να στείλουμε Rafale στην Ουκρανία αν το ζητήσει το Κίεβο

REUTERS/Stephane Mahe

Η γαλλική εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Dassault Aviation επιβεβαίωσε ότι είναι έτοιμη να παραδώσει μαχητικά αεροσκάφη Rafale εάν τα ζητήσει η Ουκρανία, αναφέρει η Le Journal du Dimanche.

Η σχετική επιβεβαίωση ακολουθεί την αναφορά του Ουκρανού προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι – για την οποία σας ενημέρωσε το OnAlert.gr – ότι το Κίεβο διαπραγματεύεται με τη Γαλλία, τη Σουηδία και τις Ηνωμένες Πολιτείες για την απόκτηση έως και 250 σύγχρονων μαχητικών αεροσκαφών για να αντικαταστήσει τον γερασμένο στόλο της Ουκρανίας της σοβιετικής εποχής.

Μιλώντας στις 27 Οκτωβρίου, ο Ζελένσκι είπε ότι η Ουκρανία συμμετέχει σε τρεις παράλληλες διαπραγματεύσεις για τον εκσυγχρονισμό της αεροπορίας της: «Διεξάγω τρεις ταυτόχρονες συνομιλίες με τους Σουηδούς, τους Γάλλους και τους Αμερικανούς», είπε στους δημοσιογράφους.

Ο Ουκρανός Πρόεδρος σημείωσε επίσης ότι η στρατηγική εκσυγχρονισμού της Πολεμικής Αεροπορίας της Ουκρανίας επικεντρώνεται σε τρεις βασικές πλατφόρμες μαχητικών: το F-16, το Gripen και το Rafale. Η Ουκρανία στοχεύει να εξασφαλίσει συνολικά 250 αεροσκάφη, δυνητικά κατανεμημένα μεταξύ των τριών προμηθευτών.

Πηγή κοντά στην Dassault Aviation επιβεβαίωσε στο Le Journal du Dimanche ότι η γαλλική εταιρεία συμμετέχει ήδη σε συζητήσεις με το Κίεβο. Κύκλοι της Dassault επιβεβαιώνουν ότι η εταιρεία είναι «έτοιμη» εάν το Κίεβο υποβάλει αίτημα, αναφέρουν τα δημοσιεύματα.

Η Γαλλία έχει ήδη παράσχει στην Ουκρανία μαχητικά Mirage 2000 παλαιότερης γενιάς, τα οποία τώρα πετούν με ουκρανικά διακριτικά.

Παρά την ετοιμότητα της Dassault, η Σουηδία φαίνεται να ηγείται της κούρσας. Το Κίεβο και η Στοκχόλμη υπέγραψαν προκαταρκτική συμφωνία που καλύπτει την παράδοση 100 έως 150 αεροσκαφών Gripen τελευταίας γενιάς. Οι Financial Times ανέφεραν ότι η Σουηδική εταιρεία Saab σκέφτεται ακόμη και να δημιουργήσει ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης στην Ουκρανία.

Το Κίεβο έχει επισημάνει δημόσια τα επιχειρησιακά πλεονεκτήματα του Gripen. Στις 27 Οκτωβρίου, ο Ζελένσκι τόνισε ότι το αεροσκάφος απαιτεί μικρότερο τεχνικό πλήρωμα για συντήρηση και ότι οι έμπειροι πιλότοι μπορούν να εκπαιδευτούν σε μόλις έξι μήνες, σε σύγκριση με 18 μήνες για το F-16. Σημείωσε επίσης ότι το Gripen E/F μπορεί να λειτουργεί από δρόμους ή βασικούς διαδρόμους – ένας κρίσιμος παράγοντας δεδομένων των συνθηκών πολέμου της Ουκρανίας – και είναι συμβατό με τα περισσότερα από τα υπάρχοντα όπλα της Ουκρανίας.

Πηγή: euromaidanpress.com