Μια συνάντηση μεταξύ των υπουργών Άμυνας της Γαλλίας, της Γερμανίας και της Ισπανίας την περασμένη εβδομάδα δεν κατάφερε να αποφέρει κάποια σημαντική πρόοδο στη διάσωση του προβληματικού γαλλο-γερμανο-ισπανικού προγράμματος μαχητικών αεροσκαφών νέας γενιάς FCAS.
Το έργο των 100 δισεκατομμυρίων ευρώ, στο πλαίσιο του οποίου οι τρεις χώρες θα κατασκεύαζαν από κοινού ένα μαχητικό αεροσκάφος πέμπτης γενιάς που θα αντικαθιστούσε τα γαλλικά Rafale και τα γερμανο-ισπανικά Eurofighters, είναι πλέον «πολύ απίθανο», δήλωσε στο Reuters πηγές που γνωρίζουν το ζήτημα.
Οι τρεις χώρες δυσκολεύτηκαν, επίσης, να καταλήξουν σε συμφωνία σχετικά με το «combat cloud» και τα συστήματα drones που προβλέπονται στο πλαίσιο του προγράμματος FCAS.
Στον πυρήνα της διαμάχης βρίσκεται η επιθυμία της γαλλικής Dassault να αναλάβει ηγετικό ρόλο στο έργο – μια θέση που η Γερμανία θεωρεί αβάσιμη, ανέφεραν οι πηγές.
Μία άλλη δυσκολία είναι ότι οι δύο χώρες χρειάζονται τα αεροσκάφη για διαφορετικούς ρόλους.
Η Γαλλία χρειάζεται αεροσκάφη ικανά να μεταφέρουν πυρηνικές κεφαλές και να λειτουργούν σε συνεργασία με το αεροπλανοφόρο της, ενώ η Γερμανία, η οποία δεν διαθέτει αεροπλανοφόρα, έχει ήδη συμφωνήσει να αγοράσει αμερικανικά stealth μαχητικά αεροσκάφη F-35 για να μεταφέρουν πυρηνικές κεφαλές του ΝΑΤΟ.
Νωρίτερα σήμερα Τρίτη, ο επικεφαλής της Dassault, Έρικ Τραπιέ, εξέφρασε αμφιβολίες για το μέλλον του προγράμματος, λέγοντας ότι αυτό εξαρτάται από το αν η Γερμανία ήταν πρόθυμη να επανεξετάσει την εξάρτησή της από τις εισαγωγές όπλων από τις ΗΠΑ.




