Η κρατική ινδική εταιρεία Bharat Electronics Limited (BEL) και η γαλλική Safran Electronics & Defense υπέγραψαν συμφωνία για την ίδρυση μιας κοινοπραξίας (JV) για την παραγωγή της κατευθυνόμενης βόμβας αέρος-εδάφους εκτεταμένου βεληνεκούς AASM (Armement Air‐Sol Modulaire) Hammer, για τον ινδικό στρατό.
H κοινοπραξία με ποσοστό συμμετοχής 50:50 θα παράγει τις βόμβες Hammer τόσο για την ινδική Πολεμική Αεροπορία, όσο και για τα αεροσκάφη του ινδικού Πολεμικού Ναυτικού.
«Το επίπεδο τοπικής παραγωγής θα αυξηθεί προοδευτικά στο 60%, με τα βασικά υποσυγκροτήματα, τα ηλεκτρονικά και τα μηχανικά μέρη να κατασκευάζονται τοπικά», δήλωσε η BEL. «Η μεταφορά της παραγωγής θα γίνει σταδιακά, με την BEL να ηγείται της τελικής συναρμολόγησης, των δοκιμών και της διασφάλισης ποιότητας».
Safran steps up expansion in India for civil and military aviation and deepens commitment to “Make in India”
•Inauguration in Hyderabad of world’s largest LEAP engine maintenance, repair and overhaul (MRO) center
•Groundbreaking of first MRO shop outside France for M88… pic.twitter.com/PZMAF6vlC4
— Safran (@SAFRAN) November 26, 2025
Με βάση πληροφορίες της κατασκευάστριας εταιρείας Safran, η βόμβα Hammer, χρησιμοποιώντας ενισχυτή στερεού καυσίμου, μπορεί να χτυπήσει στόχους τουλάχιστον 14 χιλιόμετρα μακριά ακόμα και όταν απελευθερωθεί σε πολύ χαμηλά υψόμετρα, ώστε το αεροσκάφος να αποφεύγει την εχθρική αεράμυνα
Αποτελείται από τρία αρθρωτά τμήματα: μια μονάδα καθοδήγησης, το τμήμα κεφαλής και πυροσωλήνα, και το κιτ ουράς που στεγάζει τα πτυσσόμενα πτερύγια και τον πυραυλοκινητήρα. Περιλαμβάνει, επίσης, σύστημα αδρανειακής πλοήγησης (INS) HRG Crystal και καθοδήγηση GPS για κάθε κιτ καθοδήγησης, εξασφαλίζοντας ακρίβεια σε αμφισβητούμε περιβάλλοντα, σε όλες τις καιρικές συνθήκες.
Eπιπλέον, η Safran ανακοίνωσε την θεμελίωση του πρώτου εργαστηρίου MRO εκτός Γαλλίας για τον κινητήρα M88 που θα τροφοδοτεί τα ινδικά Rafale.
Πηγή: Janes




