Η EAB περιμένοντας τα ελληνικά Viper έκανε άλμα 7% στις πωλήσεις

«Άλμα» 7% στις πωλήσεις έκανε η Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία.

Η ΕΑΒ που συγκαταλέγεται μέσα στις 500 μεγαλύτερες, ελληνικές βιομηχανίες, καταλαμβάνοντας την 84η θέση στην σχετική κατάταξη, θα αποτελέσει το «εκκολαπτήριο» των 84 αναβαθμισμένων- στην έκδοση Viper -F-16 της Πολεμικής μας Αεροπορίας.

Η παραλαβή του πρώτου Viper το αργότερο έως τα Χριστούγεννα του 2019 είναι ο μεγάλος στόχος για την Πολεμική Αεροπορία προκειμένου να ανοίξει η γραμμή παραγωγής στην ΕΑΒ, από την οποία θα βγούν και τα υπόλοιπα αναβαθισμένα F-16.

Σε αυτόν επικεντρώνονται και όλες οι προσπάθειες όπως είχε πει τον περασμένο Νοέμβριο, ο αρχηγός ΓΕΑ, Αντιπτέραρχο Χρήστο Χριστοδούλου. Είχε εκτιμήσει δε, ότι είναι εφικτός χάρη στην πολύμηνη προεργασία που έχει πραγματοποιηθεί. Ταυτόχρονα ο αρχηγός της Πολεμικής μας Αεροπορίας, θεωρούσε ότι πρόωρες τις προβλέψεις για ασυμβατότητα συγκεκριμένων συστημάτων που θα ανεβάσουν το κόστος.

Όπως είχε τονίσει: Το πρόγραμμα όπως ακούσατε άρχισε. ‘Ηρθε εδώ η αμερικάνικη αντιπροσωπεία. Επικεφαλής ήταν από την USG. Αυτά τα τεχνικά προβλήματα, δεν μπορώ να ερμηνεύσω τους λόγους για τους οποίους εμφανίζονται. Οταν ειδικά, δεν ήρθαν οι άνθρωποι εδώ να βάλουν τα κουτιά επάνω, να ανοίξουν να δουμε δουλεύουν δεν δουλεύουν. Να τα κλείσουμε, να τα κατεβάσουμε. Να προετοιμαστεί το αεροπλάνο, για να μπει πλεον στη διαδικασία δοκιμών και σε πτήση και στο έδαφος. Εγώ δεν μπορώ να δεχτώ και να πιστέψω, ότι αυτοί οι οποίοι χτίσανε αυτά τα προγράμματα στο τέλος δεν θα δουλεύουν.»

Και είχε πρόσθεσε: «Εγώ θέλω να πιστεύω, ευελπιστώ ότι έτσι θα γίνει, να είναι πριν τις γιορτές και το αεροπλάνο μας επίσης να φύγει πριν από τις γιορτές. Αυτή είναι η επιδίωξή μας. Αυτό δουλεύουν και αυτοί. Βέβαια, το πρόγραμμα, επειδή πιστεύαμε ότι θα υλοποιηθεί, δεν ξεκίνησε από την ημέρα που έπεσε η τελική υπογραφή, 30 Απριλίου, και έγινε και το amendment, τώρα τέλη Σεπτεμβρίου και συμφωνήσαμε τιμές, απόλυτα. Έγιναν πάρα πολλά πράγματα και στο τεχνικό κομμάτι. Αλλά για κάθε αεροπλάνο είναι διαφορετικά. Και ευελπιστούμε ότι δεν θα χρειαστούν οι 20 μήνες δοκιμών, που είναι στην αρχική συμφωνία, αλλά πολύ πιο γρήγορα θα τελειώσουμε.Όμως το δύσκολο κομμάτι είναι να στήσεις το αεροπλάνο και όχι από εκεί και μετά να δουλεύει η γραμμή παραγωγής. Το δύσκολο κομμάτι είναι να στηθεί το πρόγραμμα. «

Είχε αναφέρει μάλιστα το παράδειγμα της Ταϊβάν, η οποία πρόσφατα απέκτησε την πρώτη τριάδα Viper: » Οπως είδατε η Ταϊβάν χρειάστηκε τρία χρόνια, γιατί ήταν Block 20 ή Block 25. Εμείς πιστεύουμε ότι μέσα στους πρώτους δώδεκα μήνες, να έχει τελειώσει και από εκεί και μετά να μπουμε στη γραμμή παραγωγής.»