OnAlert
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
OnAlert
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
No Result
View All Result
OnAlert
No Result
View All Result
Home ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

J-20: Γιατί το υπερόπλο της Κίνας δεν «πιάνει μία» μπροστά στα F-22 και F-35 (pics)

02/05/2020 - 07:30
Σινική θάλασσα
Share on FacebookShare on Twitter

Τα νέα υπερσύγχρονα stealth μαχητικά αερσκάφη 5ης γενιάς J-20 της Κίνας δεν πιάνουν μία μπροστά στους μελλοντικούς τους αντιπάλους τα F-22 Raptor και τα F-35, αφού αντιμετωπίζουν ένα σημαντικό πρόβλημα.

Το 2018, με σχετική ανακοίνωση του το Κινεζικό Υπουργείο Άμυνας δήλωσε ότι το νέο stealth μαχητικό αεροσκάφος J-20 της Κίνας εντάχθηκε στον στόλο της Κινεζικής Πολεμικής Αεροπορίας. Οι κινέζοι αναλυτές ανέφεραν ότι το νέο τεχνολογικό επίτευγμα της Κίνας έσπαγε το Δυτικό μονοπώλιο στην κατηγορία των stealth μαχητικών αεροσκαφών. «Το J-20 θα αλλάξει επίσης την ιστορία της αεροπορίας στην περιοχή Ασίας και του Ειρηνικού.» Στο παρελθόν, μόνο οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί της όπως η Ιαπωνία ήταν σε θέση να παρατάσσουν stealth μαχητικά. Αλλά τώρα, το J-20 της Κίνας κατάφερε να σπάσει αυτό το μονοπώλιο», ανέφερε ο Song Zongping, ένας κινέζος στρατιωτικός αναλυτής, κάνοντας δηλώσεις σε κρατικά μέσα ενημέρωσης.

Η Κίνα έχει, μάλιστα από καιρό, παρουσιάσει το J-20, ως ανταγωνιστή των stealth μαχητικών 5ης γενιάς των ΗΠΑ, F-22 και F-35. Αλλά μια μελέτη θέτει υπό αμφισβήτηση αυτούς τους ισχυρισμούς. Συγκεκριμένα, το South China Morning Post (SCMP) ανέφερε ότι «η Κίνα βιάστηκε να εντάξει στην υπηρεσία το πρώτο stealth μαχητικό J-20 της, παραβιάζοντας το αρχικό χρονοδιάγραμμα και χρησιμοποιώντας κινητήρες χαμηλότερων δυνατοτήτων ως προσωρινή λύση, εξαιτίας των αυξανόμενων προκλήσεων ασφάλειας στην περιοχή». Σύμφωνα με το SCMP, «οι ικανότητές του J-20 είναι πολύ περιορισμένες, επηρεάζοντας την ευελιξία και την αποδοτικότητα των καυσίμων του, καθώς και το ίχνος που θα αφήνει στα εχθρικά ραντάρ όταν πετά με υπερηχητικές ταχύτητες».

j-20 f-35

Η έρευνα υπογραμμίζει ότι τα J-20 αρχικά σχεδιάστηκαν για να τροφοδοτούνται από έναν ειδικά σχεδιασμένο κινητήρα W-15. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια των δοκιμών το 2015, ο κινητήρας W-15 εξερράγη. Αν και κανείς δεν τραυματίστηκε στην έκρηξη, οι κινέζοι μηχανικοί δεν μπόρεσαν να φτιάξουν τον κινητήρα. Μία πηγή ανέφερε στην South China Morning Post ότι «οι λόγοι που συνέβη το ατύχημα ήταν περίπλοκοι, ένας από τους οποίους ήταν ο ποιοτικός έλεγχος των μονοκρυσταλλικών λεπίδων του κινητήρα, τα οποία αποτελούν το βασικό συστατικό για έναν τόσο ισχυρό στροβιλοκινητήρα.» Πιο συγκεκριμένα, οι κρυστάλλινες λεπίδες στροβίλου δεν ήταν σε θέση να χειριστούν τις υψηλές θερμοκρασίες και την ευελιξία του J-20.

Ένας κινητήρας με τέτοιες δυνατότητες είναι απαραίτητος για τα αεροσκάφη πέμπτης γενιάς. Όπως σημειώνει το άρθρο, κινητήρες όπως ο Pratt & Whitney F119 του F-22 επιτρέπουν στα μαχητικά να φτάνουν σε υπερηχητικές ταχύτητες χωρίς μετάκαυση, που τους επιτρέπει να διατηρούν το χαμηλό ίχνος τους (τεχνολογία stealth). Χωρίς μια μηχανή όπως αυτή, το J-20 θα στερούνταν της μυστικότητας, καθώς θα πετά με υπερηχητικές ταχύτητες.

Το πρόβλημα αυτό δεν φαίνεται να επιλύεται στο προσεχές μέλλον. Μια δεύτερη κινεζική στρατιωτική πηγή ισχυρίστηκε στο SCMP ότι «οι Κινέζοι τεχνικοί αμτιμετωπίζουν δυσκολίες στην προσαρμογή του κινητήρα, ώστε να μπορεί να παραχθεί μαζικά”.

Προς το παρόν, τα καινούργια μοντέλα J-20 της Κίνας χρησιμοποιούν κινητήρες WS-10B. Σύμφωνα με το SCMP, o WS-10B είναι μια τροποποιημένη έκδοση του κινητήρα WS-10 Taihang, που κατασκευάστηκε για να τροφοδοτήσει τα μαχητικά 4ης γενιάς J-10 και J-11 της Κίνας.

Δεν είναι η πρώτη φορά που το J-20 έχει χρειαστεί νέους κινητήρες. Αρχικά, η Κίνα είχε χρησιμοποιήσει δύο ρωσικούς κινητήρες AL-31 για να τροφοδοτήσει τα J-20 μαχητικά. Αυτοί οι κινητήρες είναι ακόμη λιγότερο ικανοί από τους κινητήρες WS-10B που παράγει η Κίνα στην εγχώρια αγορά. Το Πεκίνο πίεσε τη Μόσχα να του πουλήσει πιο εξελιγμένες μηχανές, αλλά η Ρωσία αρνήθηκε λόγω ανησυχιών ότι η Κίνα θα την αντιγράψει, όπως έχει κάνει και με άλλα στρατιωτικά συστήματα.

f-35

Η άρνηση της Ρωσίας ώθησε την Κίνα να αρχίσει να επενδύει σε κινητήρες εγχώριας παραγωγής. Στην πραγματικότητα, οι «στρατιωτικοί» δήλωσαν στο South China Morning Post ότι το Πεκίνο δαπάνησε περίπου 23,7 δισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ του 2010 και του 2015 προσπαθώντας να αναπτύξει πιο σύγχρονες αεροδιαστημικές μηχανές. Τα κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης έχουν προηγουμένως καυχηθεί ότι οι προσπάθειες αυτές απέδωσαν. Η κεντρική τηλεόραση της Κίνας ισχυρίστηκε πέρυσι ότι οι κινητήρες W-15 ήταν συγκρίσιμοι με τον Pratt & Whitney F119. Προφανώς, αυτό δεν ισχύει.

Το άρθρο της South China Morning Post δεν αποτελεί έκπληξη. Ένα άρθρο του Reuters τον Ιανουάριο του 2016 σημείωσε ότι η Κίνα πάσχιζε να κατασκευάσει κινητήρες για μαχητικά αεροσκάφη 5ης γενιάς. Σύμφωνα με το Reuters οι κινέζοι κατασκευαστές κινητήρων αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα, μεταξύ αυτών είναι η αδυναμία των μαχητικών J-20 και J-31 να πετάξουν σε υπερηχητικές ταχύτητες, όπως οι κύριοι αντίπαλοι τους τα αεροσκάφη F-22 και F-35 της Lockheed Martin, χωρίς την χρήση μετάκαυσης.

Με πληροφορίες από: The National Interest 

Tags: F-22F-35J-20ΗΠΑΚΙΝΑΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ

Related Posts

Arrow 3
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

Arrow 3: Ισραήλ και Γερμανία υπέγραψαν επέκταση σύμβασης ύψους 3,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το σύστημα αεράμυνας

19/12/2025 - 20:13
F127
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

F127: Εξοπλισμένες σαν «αστακοί» οι νέες γερμανικές φρεγάτες με 96 κελιά κάθετης εκτόξευσης

19/12/2025 - 18:46
M1A1 Abrams
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

Abrams: H Aυστραλία ολοκλήρωσε την παράδοση των 49 αρμάτων μάχης στην Ουκρανία [pics]

19/12/2025 - 17:49

Διαβάστε Επίσης

ΗΠΑ: Δεν ανησυχούν για τη «ρητορική στήριξη» της Ρωσίας στη Βενεζουέλα – «Απαράδεκτη» η κατάσταση με το καθεστώς Μαδούρο

Arrow 3: Ισραήλ και Γερμανία υπέγραψαν επέκταση σύμβασης ύψους 3,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το σύστημα αεράμυνας

Ρούμπιο: Έχει σημειωθεί πρόοδος στις συνομιλίες για τον τερματισμό του πολέμου στην Ουκρανία, «αλλά έχουμε ακόμη δρόμο»

«Στο κόκκινο» το θερμόμετρο στο Αιγαίο: Παραβιάσεις από οπλισμένα τουρκικά F-16 και μία εμπλοκή

F127: Εξοπλισμένες σαν «αστακοί» οι νέες γερμανικές φρεγάτες με 96 κελιά κάθετης εκτόξευσης

Ευθεία απειλή πολέμου από τον Πούτιν στην Ευρώπη: «Κάτω τα χέρια από το Καλίνινγκραντ»

Abrams: H Aυστραλία ολοκλήρωσε την παράδοση των 49 αρμάτων μάχης στην Ουκρανία [pics]

Ζελένσκι για Oreshnik στη Λευκορωσία: Αποτελεί απειλή για πολλές ευρωπαϊκές χώρες

Top News

«Ο Νίκος Παππάς λέει ψέμματα: Με χτύπησε και με γρονθοκόπησε πισώπλατα» λέει ο δημοσιογράφος Νίκος Γιαννόπουλος

Ο Πούτιν απειλεί την Ευρώπη με πόλεμο: Μην τολμήσετε να προχωρήσετε σε αποκλεισμό του Καλίνινγκραντ

Άρης Μουγκοπέτρος: Φοράω το χέρι τρεις μέρες, ήρθαν οι κόρες μου, το χαϊδέψαν και είπαν «μπαμπά το μιμί πέρασε»

Καιρός τα Χριστούγεννα: Βροχές παραμονή και ανήμερα - Οι περιοχές που θα βραχούν σίγουρα και τριήμερη πρόγνωση

OnAlert

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert

  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert