MiG-31I: Η νέα διαμόρφωση των περίφημων ρωσικών μαχητικών αεροσκαφών με εναέριο ανεφοδιασμό και Kinzhal [vid, pic]

Τα τελευταία χρόνια, η Ρωσία «τρέχει» ένα πρόγραμμα αναβάθμισης των μαχητικών αεροσκαφών τύπου MiG-31 και όπως αναφέρουν τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης, η νέα διαμόρφωση MiG-31I, που αποτελεί μετεξέλιξη των αεροσκαφών διαμόρφωσης MiG-31K, έχει ήδη ολοκληρώσει μια σειρά δοκιμαστικών πτήσεων.

Τα περίφημα ρωσικά μαχητικά αεροσκάφη τύπου MiG-31 αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της στρατηγικής αποτροπής των ρωσικών Ενόπλων Δυνάμεων και ο εξοπλισμός τους με πυραυλικά συστήματα Kinzhal, τα έχει καταστήσει μια από τις μεγαλύτερες απειλές για τις ουκρανικές στρατιωτικές δυνάμεις, κάτι που η Μόσχα εκμεταλλεύεται πλήρως με την επιχειρησιακή τους ανάπτυξη σε περιοχές ευθύνης «ζωτικής σημασίας», όπως το Καλίνινγκραντ.

Ειδικότερα, πρόκειται για MiG-31 που μπορούν να εξοπλιστούν με υπερηχητικούς πυραύλους τύπου Kinzhal και παράλληλα έχουν την ικανότητα εναέριου ανεφοδιασμού, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η επιχειρησιακή εμβέλειά τους, ενώ ακόμα μπορούν να πετούν για περισσότερες ώρες στο πεδίο επιχειρήσεων και ως εκ τούτου χαρακτηρίζονται ως «στρατηγικά μαχητικά αεροσκάφη πολλαπλών ρόλων», που μπορούν να αναχαιτίζουν εχθρικές απειλές, αλλά και να πραγματοποιούν επιθέσεις κατά στρατηγικών στόχων, όπως υποδομές και στρατιωτικές βάσεις.

Αυτό δήλωσε και Ρώσος αξιωματικός στο πρακτορείο ειδήσεων Izvestia, ο οποίος μάλιστα αποκάλυψε πληροφορίες σχετικά με τις νέες τεχνολογίες που ενσωματώθηκαν στα μαχητικά αεροσκάφη τύπου τύπου MiG-31I, διευκρινίζοντας την διαφορά τους από την διαμόρφωση MiG-31K. Αρχικά, ο ίδιος δήλωσε ότι: «Τα MiG-31K ουσιαστικά λειτουργούν ως το πρώτο στάδιο της ανάπτυξης των πυραύλων Kinzhal, φτάνοντας στο κατάλληλο ύψος εκτόξευσης στην απαιτούμενη ταχύτητα».

Έπειτα πρόσθεσε πως «η διαμόρφωση MiG-31I είναι η πιο σύγχρονη, αφού τα μαχητικά διαθέτουν πλέον μοναδικά ψηφιακά συστήματα ελέγχου, fly-by-wire και αυτόματη λειτουργία που φέρνουν το αεροσκάφος στην κατάλληλη θέση για την εκτόξευση του Kinzhal, κάτι που προηγουμένως γινόταν από τον πιλότο. Αυτή είναι η κύρια διαφορά των δύο διαμορφώσεων, σε συνδυασμό με την ικανότητα εναέριου ανεφοδιασμού».

Με πληροφορίες από: Izvestia / TASS | Φωτογραφία αρχείου Reuters