OnAlert
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
OnAlert
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
No Result
View All Result
OnAlert
No Result
View All Result
Home ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

Ο «φύλακας άγγελος» των F-16: Αυτό είναι το σύστημα που «σώζει» πιλότους και μαχητικά

26/07/2021 - 05:49
F-16
Share on FacebookShare on Twitter

Ένα εξελιγμένο αυτόματο σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με το έδαφος (Automatic Ground-Collision Avoidance System- Auto-GCAS), το οποίο μειώνει σημαντικά τα αεροπορικά ατυχήματα και εντοπίζεται στα συστήματα ελέγχου πτήσεως του στόλου των F-16 της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας. 

Πρόκειται για ένα σύστημα που ειναι πραγματικά «φύλακας άγγελος» για πιλότους και μαχητικά, αφού έσωσε τη ζωή δέκα πιλότων και εννέα μαχητικών αεροσκαφών F-16 από τότε που τέθηκε σε λειτουργία για την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ, στα τέλη του 2014.

Το εν λόγω λογισμικό αναπτύχθηκε στο Armstrong Flight Research Center της ΝASA (Καλιφόρνια) σε συνεργασία με το Οffice of the Undersecretary for Personnel and Readiness, το Air Force Research Laboratory, το Air Force Test Center (AFTC) και τη Lockheed Martin. Αναμένεται να «δει» εφαρμογή σε μια ευρεία γκάμα τόσο πολιτικών, όσο και στρατιωτικών αεροσκαφών.

Η εφαρμογή των συστημάτων στα μαχητικά F-16

Εκτεταμένες δοκιμές πτήσεις στο Armstrong έδειξαν ότι προηγμένη τεχνολογία υπολογιστών θα μπορούσε να μειώσει τον αριθμό ατυχημάτων που έχουν να κάνουν με την αποκαλούμενη «Ελεγχόμενη Πτήση προς το Έδαφος» (CFIT- Controlled Flight into Terrain). To CFIT είναι ένας από τους πλέον σημαντικούς λόγους θανάτων τόσο στην πολιτική όσο και στην πολεμική αεροπορία, με αποτέλεσμα περίπου εκατό θανάτους ετησίως μόνο στις ΗΠΑ. Αν και συστήματα ειδοποίησης σε κόκπιτ έχουν πρακτικά εξαλείψει το CFIT για τις μεγάλες αερογραμμές, το ζήτημα εξακολουθεί να υφίσταται για πολεμικά αεροσκάφη, ελικόπτερα κ.α.

Η εφαρμογή του Auto-GCAS στα F-16 αποτελεί μία «απάντηση» στα συμβάντα που προκύπτουν λόγω της απόσπασης προσοχής ή της «αχρήστευσης» πιλότων για άλλους λόγους, που καταλήγουν να συντρίβονται στο έδαφος με λειτουργικά, κατά τα άλλα, αεροσκάφη. Στα χαρακτηριστικά του συστήματος περιλαμβάνονται τροποποιήσεις στον ψηφιακό υπολογιστή ελέγχου πτήσης, προηγμένος εξοπλισμός data-transfer και τροποποιημένο λογισμικό αποστολής. Καθώς το αεροπλάνο πλησιάζει στο έδαφος, ο υπολογιστής υπολογίζει πόσος χρόνος απομένει για την πρόσκρουση και στη συνέχεια προβαίνει σε ελιγμό αυτόματου πιλότου για την αποφυγή της.

H σημασία της τεχνολογίας 

Σύμφωνα με τον Μαρκ Σκουγκ, στέλεχος της NASA, η αμερικανική διαστημική υπηρεσία αναπτύσσει τεχνολογίες αυτοματοποιημένης αποφυγής συγκρούσεων σε συνεργασία με την Πολεμική Αεροπορία εδώ και περίπου τριάντα χρόνια. Οι δοκιμές πτήσης όσον αφορά στο συγκεκριμένο πρόγραμμα άρχισαν το 2009. Το 2012 στελέχη του Armstrong προσάρμοσαν το Auto-GCAS στα δεδομένα ενός μικρού, μη επανδρωμένο αεροσκάφος και το αξιοποίησαν ως εφαρμογή Android για smartphone, συνδεδεμένης με τον αυτόματο πιλότο του.

Κατά τις δοκιμές, ο αυτόματος πιλότος, με τη βοήθεια του smartphone, πραγματοποίησε με επιτυχία απότομους ελιγμούς ανόδου ή στροφές για την αποφυγή πρόσκρουσης στο έδαφος. Αντίστοιχα συστήματα ετοιμάζονται για τα F-22 και F-35. Παράλληλα, όπως επεσήμανε ο Σκουγκ, είναι σε εξέλιξη προσπάθειες για την επέκταση των εν λόγω δυνατοτήτων και σε άλλα αεροσκάφη, ως τμήμα ενός ευρύτερου πλαισίου ανάπτυξης αυξημένης αυτονομίας για αεροσκάφη- ενώ η τεχνολογία αυτή θα μπορούσε να προσαρμοστεί και για χρήση σε αυτοκίνητα, διαστημόπλοια και σκάφη θαλάσσης.

Πηγή: Defence Blog

Tags: F-16LOCKHEED MARTINNASAUSAFΗΠΑΜΑΧΗΤΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗΠΙΛΟΤΟΙ ΜΑΧΗΤΙΚΩΝ

Related Posts

US Navy - φρεγάτα
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

Αυτή θα είναι η νέα φρεγάτα του US Navy: Θα βασιστεί στα πλοία National Security Cutter της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ

20/12/2025 - 08:31
Arrow 3
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

Arrow 3: Ισραήλ και Γερμανία υπέγραψαν επέκταση σύμβασης ύψους 3,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το σύστημα αεράμυνας

19/12/2025 - 20:13
F127
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

F127: Εξοπλισμένες σαν «αστακοί» οι νέες γερμανικές φρεγάτες με 96 κελιά κάθετης εκτόξευσης

19/12/2025 - 18:46

Διαβάστε Επίσης

Ρωσία: «Δεν σχεδιάζεται τριμερή συνάντηση με ΗΠΑ – Ουκρανία για τον τερματισμό του πολέμου»

Ο Ερντογάν στην παραλαβή του υποβρυχίου Hizir Reis: «Δεν έχουμε καμία βλέψη στα εδάφη κανενός – Θέλουμε ειρήνη»

Ρωσία: «Εποικοδομητικές οι ειρηνευτικές συνομιλίες με τις ΗΠΑ για την Ουκρανία»

Ιράκ: Οι ένοπλες οργανώσεις συζητούν τον αφοπλισμό τους αλλά ζητούν την αποχώρηση των αμερικανικών στρατευμάτων

Δυτική Όχθη: Δύο νεαροί Παλαιστίνιοι νεκροί μετά από συμπλοκή με δυνάμεις των IDF

Ιράν σε Βενεζουέλα: «Έχετε την υποστήριξη και την αλληλεγγύη μας απέναντι στην πειρατεία και την διεθνή τρομοκρατία των ΗΠΑ»

Λωρίδα της Γάζας: «Έχει σημειωθεί πρόοδος στην εφαρμογή του ειρηνευτικού σχεδίου» λέει ο απεσταλμένος του Τραμπ

Ο Πούτιν είναι έτοιμος για διάλογο με τον Μακρόν για την Ουκρανία αν υπάρχει «πολιτική βούληση»

Top News

Συνταγή για κατσικάκι φούρνου με κρούστα γιαουρτιού

Καιρός: Βροχές και χαμηλές θερμοκρασίες από την Κυριακή και μέχρι τα Χριστούγεννα – Αναλυτική πρόγνωση

«Στο Παρά Πέντε»: Όσα έγιναν στο πλατό του reunion - Το παρασκήνιο της μεγάλης γιορτής

Το πρόγραμμα των αγροτών για τα μπλόκα και το άνοιγμα των διοδίων στις γιορτές – Νέα σύσκεψη στη Νίκαια σήμερα

OnAlert

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert

  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert