Η «οροφή» των 225 μαχητικών αεροσκαφών παραμένει ο στόχος της γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας, επιβεβαιώνει το Παρίσι, διαψεύδοντας προηγούμενα δημοσιεύματα, τα οποία επικαλούμενα τον προϋπολογισμό του 2026, ανέφεραν πως θα αποκτήσει 60 νέα Rafale.
Τις προηγούμενες ημέρες, κυρίως γαλλικά μέσα ενημέρωσης ανέφεραν ότι η χώρα ενδέχεται να παραγγείλει 61 νέα αεροσκάφη από την Dassault Aviation.
Η αναφορά αυτή προέκυψε αφότου το έγγραφο του αμυντικού προϋπολογισμού του 2026 έκανε λόγο για 286 αεροσκάφη στο πλαίσιο του προγράμματος Rafale, οδηγώντας σε εικασίες για μια σημαντική νέα παραγγελία.
Η τρέχουσα στρατηγική της Γαλλίας εξακολουθεί να περιορίζει τον στόλο Rafale σε 185 για την αεροπορία και 40 για το ναυτικό, διατηρώντας το σύνολο των μονάδων στις 225.
Το 2026, το Παρίσι θα χρηματοδοτήσει δύο αεροσκάφη για να αντικαταστήσει αυτά που έχασε σε ένα δυστύχημα τον Αύγουστο του 2024, συστήματα εκπαίδευσης και αναβαθμίσεις – συντήρηση.
Ο επικεφαλής της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών (DGA) της Γαλλίας, Εμανουέλ Σιβά, δήλωσε ότι ο αριθμός των 286 αντιπροσωπεύει όλα τα Rafale που κατασκευάστηκαν ή παραδόθηκαν, συμπεριλαμβανομένων των εξαγωγών και των αντικαταστάσεων για αεροσκάφη που χάθηκαν σε ατυχήματα, σύμφωνα με το έγκριτο αμυντικό site AeroTime.
«Έχουμε προγραμματίσει δύο επιπλέον Rafale έως το 2030 για να αντισταθμίσουμε την απώλεια», δήλωσε ο Σιβά. «Εάν υπήρχε αύξηση 61 αεροσκαφών, αυτό θα απαιτούσε ένα συμβατό πρόγραμμα παραγωγής, κάτι που δεν ισχύει σήμερα», σχολίασε.
Ο στόλος των Rafale της Γαλλίας έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια, καθώς έδωσε 24 μεταχειρισμένα αεροσκάφη στην Ελλάδα και την Κροατία. Αυτά τα αεροσκάφη αντικαθίστανται τώρα σταδιακά για να αποκατασταθεί η πλήρης επιχειρησιακή ισχύς της γαλλικής Πολεμικής Αεροπορίας.
Παράλληλα, το αμυντικό σχέδιο του επόμενου έτους θα διαθέσει χρηματοδότηση για την αναβάθμιση των εκδόσεων Rafale F4 και F5, οι οποίες διαθέτουν βελτιωμένους αισθητήρες, ψηφιακά συστήματα και στόχευση με υποβοήθηση από τεχνητή νοημοσύνη.
Το μοντέλο F5 αναπτύσσεται για να πετάει σε συντονισμό με μη επανδρωμένα εναέρια συστήματα στο πλαίσιο του προγράμματος Future Combat Air System, ή FCAS, το οποίο αναμένεται να κάνει το ντεμπούτο του τη δεκαετία του 2040.




