OnAlert
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
OnAlert
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
No Result
View All Result
OnAlert
No Result
View All Result
Home ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ

Τουρκικό παιχνίδι με αγωγούς στην «γειτονιά» μας! Έχει ρόλο η Ελλάδα;

24/08/2012 - 00:01
Share on FacebookShare on Twitter
Του Λ.ΛΙΓΟΥΡΙΩΤΗ

«Το TANAP, το νέο ατού της Τουρκίας για την Ευρωπαϊκή Ένωση» είναι ο τίτλος της εφημερίδας Hürriyet, το οποίο αναφέρεται στην έκθεση που έχει συντάξει το Κέντρο Στρατηγικών Ερευνών του Αζερμπαϊτζάν.
Σύμφωνα με την έκθεση, ο Αγωγός Φυσικού Αερίου Trans-Anatolian (TANAP), έχει ενδυναμώσει το χέρι της Τουρκίας στις διαπραγματεύσεις για την Ευρωπαϊκή της ένταξη. Στο δημοσίευμα υπάρχει και η εξής δήλωση της κ. Γκουλμήρα Ρεζάιεβα, η οποία έχει ετοιμάσει την έκθεση: «Από δω και στο εξής όλοι οι ενδιαφερόμενοι θα παίξουν το παιχνίδι με τους κανόνες της Τουρκίας και του Αζερμπαϊτζάν».αναφέρει.

Όπως αναφέρεται το Κέντρο Στρατηγικών Ερευνών (SAM), το οποίο χρηματοδοτείται από την κυβέρνηση του Αζερμπαϊτζάν, στην έκθεση που συνέταξε σχετικά με τις στρατηγικές του Αζερμπαϊτζάν για το φυσικό αέριο, μιλά εκτενώς για το σχέδιο Trans Anadolu που πραγματοποιούν από κοινού η Τουρκία και το Αζερμπαϊτζάν. Η κ. Γκουλμήρα Ρεζάιεβα που είναι η μία από τους δύο που έχουν συντάξει την έκθεση, υποστηρίζει πως η Τουρκία θα έχει πολιτικά κέρδη από αυτό τον αγωγό. Μπορεί να αποτελέσει ακόμα και ατού για την Ευρωπαϊκή της ένταξη, ενώ σημειώνει πως με την υλοποίηση του σχεδίου, θα αλλάξει και η θέση της Τουρκίας στην περιοχή.

Ο αγωγός TANAP, τον οποίο δρομολογεί η Τουρκία μαζί με το Αζερμπαϊτζάν, αναμένεται να μεταφέρει έως και 16 δισ. κυβικά μέτρα αζέρικου φυσικού αερίου στην Ευρώπη από τα κοιτάσματα Σαχντενίζ και σχεδιάζεται να ολοκληρωθεί το 2017.Τουρκικές πηγές λένε ότι από τα 16 δις κ.μ τα 6 θα μένουν στην Τουρκία.

Η τουρκική Botas ελέγχει το 20% και η αζέρικη Socar το 80%. Η ΒΡ σκοπεύει να εξαγοράσει μερίδιο της κρατικής εταιρείας υδρογονανθράκων του Αζερμπαϊτζάν, Socar, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει διευκρινιστεί το ακριβές ποσοστό που θα αναλάβει.
Πρώτα μπήκαν οι υπογραφές στο σχέδιο Trans-Anadolu μεταξύ Τουρκίας και Αζερμαιτσαν…Στη συνέχεια η κοινοπραξία φέρεται να επέλεξε το σχέδιο αγωγού φυσικού αερίου «Nabucco West» που πάει μεσω Βουλγαρίας προς την Ευρώπη.
Υπάρχει όμως και άλλο σχέδιο – ο αγωγός να πηγαίνει από την Τουρκία πρός την Ευρωπη μεσω Ελλάδας ,Αλβανίας, Αδριατικής και Ιταλίας. Για το λπογο αυτό πρόσφατα πήγε ο Υπουργός Εξωτερικών στην Ρωμη και είχε πολιτικές συνομιλίες με τον ομόλογό του για το αγωγό αυτόν που λέγεται ΤΑΡ.

Ο αγωγός ΤΑΡ αποτελεί τον ένα εκ των δυο αγωγών που έχουν προκριθεί από την αζέρικη κοινοπραξία Shah Deniz 2, της οποίας ηγούνται η BP και η Statoil, για την μεταφορά 16 δισ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου το χρόνο μέσω της Τουρκίας προς την Ευρωπαϊκή Ένωση.

«Η Αθήνα και η Ρώμη αποφάσισαν να στηρίξουν το έργο μετά την επιλογή του ΤΑΡ από την κοινοπραξία του Αζερμπαϊτζάν Shah Deniz 2 για την μεταφορά φυσικού αερίου στην Δυτική Ευρώπη. Ο αγωγός του δυτικού Ναμπούκο παραμένει ένας εναλλακτικός δρόμος μέσω των Βαλκανίων», είχε πει τότε ο  εκπρόσωπος του ιταλικού υπουργείου Εξωτερικών.

Ο αγωγός ΤΑΡ θα μεταφέρει φυσικό αέριο από τα δυτικά σύνορα της Τουρκίας προς την Αδριατική και την Ιταλία, ενώ το ανταγωνιστικό προτεινόμενο έργο του δυτικού Ναμπούκο θα μεταφέρει το φυσικό αέριο μέσω της νοτιοανατολικής Ευρώπης στην Αυστρία.

Όπως επισημαίνει το Reuters, το έργο του ΤΑΡ είχε επικριθεί στο παρελθόν ότι στερείται κυβερνητικής στήριξης, κάτι που ο δυτικός αγωγός του Ναμπούκο έχει ήδη εξασφαλίσει από όλες τις χώρες από τις οποίες θα περάσει. Αναλυτές λένε ότι το έργο του ΤΑΡ στερείται ακόμη μιας ιταλικής εταιρίας που θα λειτουργήσει ως συνέταιρος.

Η κρατική πετρελαϊκή εταιρία του Αζερμπαϊτζάν, SOCAR, είπε τον Ιούνιο ότι στόχος της είναι να αποφασίσει τον τελικό νικητή έως τα τέλη του έτους.

Η εταιρεία Trans Adriatic Pipeline, που συστάθηκε με σκοπό τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την κατασκευή του Αδριατικού Αγωγού, χαιρέτισε την συμφωνία.

«Αυτή (η συμφωνία) επιβεβαιώνει την πρόοδο που έχουμε σημειώσει στις συνομιλίες μας με τις ιταλικές και ελληνικές αρχές», είπε ο επικεφαλής Εξωτερικών Θεμάτων της ΤΑΡ Μάικλ Χόφμαν, προσθέτοντας ότι ελπίζει να υπογραφεί η σχετική συμφωνία με τις αρμόδιες κυβερνήσεις τον Σεπτέμβριο.

Παραλλήλως με όλα αυτά εμείς προαναφέραμε τις σημερνές δηλώσεις της Αζέρας κ. Γκουλμήρα Ρεζάιεβα στην Χουριέτ για να δούν οι εδώ αρμόδιοι πώς παίζουν οι Τούρκοι. Όχι ότι δεν το έχουν υπόψη τους αλλά  να το …εμπεδώνουν…

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τουρκική απειλή! 8 δις δολάρια τα επόμενα 4 χρόνια για εξοπλισμούς θα δώσει η Τουρκία

 

 Επαφές BP στην Ελλάδα για το φυσικό αέριο

Ο πόλεμος των αγωγών και τα σχέδια των ΗΠΑ για Ελλάδα και Τουρκία.Ανάλυση των σεναρίων

Tags: ΑΓΩΓΟΙΑΙΓΑΙΟΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗΕΛΛΑΔΑΗΠΑΠΕΤΡΕΛΑΙΟΡΩΣΙΑΤΟΥΡΚΙΑΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ

Related Posts

ΥΠΕΘΑ - τουρκικό υπουργείο Άμυνας
ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ

«Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε το casus belli», λένε πηγές του ΥΠΕΘΑ – Η απάντηση στο τουρκικό υπουργείο Άμυνας

04/12/2025 - 16:48
F-16 - Τουρκικό ΥΠΑΜ - Δένδιας
ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ

Το τουρκικό ΥΠΑΜ απαντά στον Νίκο Δένδια για το νέο δόγμα αποτροπής στο Αιγαίο: «Δεν αποτελούμε απειλή, αλλά είμαστε έτοιμοι να απαντήσουμε»

04/12/2025 - 15:54
Μητσοτάκης
ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ

Μητσοτάκης: «Η Ελλάδα επιδιώκει το διάλογο με την Τουρκία χωρίς να υποχωρούμε από τις θέσεις μας»

03/12/2025 - 20:56

Διαβάστε Επίσης

Ουκρανία: Νέες συνομιλίες με Αμερικανούς στη Φλόριντα για τον τερματισμό του πολέμου

Η Νορβηγία θα αγοράσει ακόμη δύο υποβρύχια από την Γερμανία και πυραύλους μεγάλου βεληνεκούς

Κυριάκος Μητσοτάκης: «Η Τουρκία δεν μπορεί να μπει στο SAFE – Το πρώτο τρίμηνο του 2026 μπορεί να γίνει το ΑΣΣ»

123 γαλλικά τεθωρακισμένα Serval και 92 Griffon αποκτά το Βέλγιο, με κόστος 1,15 δισ. ευρώ

Λίβανος: Kαλεί τον ΟΗΕ να ασκήσει πιέσεις στο Ισραήλ για να σεβαστεί την εκεχειρία με την Χεζμπολάχ

PULS: Πέρασε από την αρμόδια επιτροπή της Βουλής η αγορά των 36 ισραηλινών ΠΕΠ

Επίσκεψη Πούτιν στην Ινδία: Στο επίκεντρο το ρωσικό πετρέλαιο, οι S-400 και τα Su-57

Φρουροί της Επανάστασης του Ιράν: «Μήνυμα ισχύος» με ναυτικές ασκήσεις στον Κόλπο – Εκτόξευσαν βαλλιστικούς και πυραύλους cruise [vid]

Top News

Έφηβος στη Βρετανία για την εξάρτησή του από την κεταμίνη: «Ξεκίνησα στα 13, έφτασα να παίρνω 11 γραμμάρια την ημέρα»

«Προσοχή, Netflix»: Ξένοι αναλυτές για τις προκλήσεις και τους κινδύνους του mega-deal με τη Warner Bros

Κόνι Μεταξά - Τάσος Ξιαρχό: «Κάποιοι κρύβουν την πραγματικότητα για να αρέσουν στον κόσμο» υποστηρίζει η τραγουδίστρια

Οι αγρότες έχουν κόψει με μπλόκα 3 σημεία στην Αθηνών - Λαμίας: Δυόμιση ώρες παραπάνω το ταξίδι για Θεσσαλονίκη

OnAlert

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert

  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert