Περικοπές για γέλια και για κλάματα στο ΥΕΘΑ.Θύματα πάλι οι ένστολοι!

Κάθε περικοπή αυτές τις ώρες είναι χρήσιμη δεν λέμε. Όμως στο ΥΕΘΑ ,την ίδια ώρα που “μαύρες τρύπες” όπως τα στρατόπεδα και οι επαναφορές αποστράτων μένουν ορθάνοιχτες, προχωρούν σε περικοπές που έχουν να κάνουν με τη ποιότητα της εργασίας των ένστολων,με κέρδος ασήμαντο! Γίνονται μόνο για να πουν ότι έκαναν γενικώς κάποια περικοπή και από ουσία τίποτα!

Ο ΣΥΣΜΕΔ ασχολήθηκε με τα οδοιπορικά των στρατιωτικών όταν αυτοί μετακινούνται για υπηρεσιακούς λόγους και με το που θα διαμένουν σ΄ αυτές τις μετακινήσεις. Τα ξενοδοχεία και οι πανσιόν όπου υπάρχει στρατόπεδο ξεχάστε τα. Κι όχι μόνο αυτό. Ακόμη και στις μονάδες που θα μένουν θα πρέπει να πληρώνουν.

Συγκεκριμένα αναφέρεται στα σχετικά έγγραφα:

“… καθορίσθηκε ότι: «1…., κατόπιν αποφάσεως της Ιεραρχίας του ΓΕΣ, αναπροσαρμόζεται το ύψος του αντιτίμου που θα καταβάλλουν οι μετακινούμενοι στρατιωτικοί και πολιτικοί υπάλληλοι που θα διαμένουν κατά τη διάρκεια της μετακίνησής τους σε στρατιωτικά καταλύματα του Στρατού Ξηράς καθώς επίσης σε ξενώνες που ανήκουν σε ΣΟΑ, Λέσχες, ΚΑΑΥ, Σχολές κ.λ.π. του Στρατού Ξηράς. 2. Ειδικότερα καθορίζεται ότι το αντίτιμο για κάθε διανυκτέρευση ορίζεται, ανάλογα με το χρονικό διάστημα διαμονής, κατ ́ άτομο ως εξής:

α. Για διαμονή άνω του μήνα (εκτέλεση υπηρεσίας), σε 1,50 € ημερησίως ή 45,00 € μηνιαίως.

β. Για διαμονή λίγων ημερών μέχρι ενός μήνα (εκτέλεση υπηρεσίας), σε 3,00 € ημερησίως.

γ. Για ολιγοήμερη διαμονή (νεοτοποθετημένοι, διερχόμενοι κλπ), σε ξενώνες οι οποίοι παρακολουθούνται από τις Λέσχες, τα ΚΑΑΥ, τα ΣΟΑ, σε 5,00 € ημερησίως…”

“…προτείνεται από το Γ ́ ΣΣ τα αντίτιμα που αναφέρθηκαν στην ανωτέρω παράγραφο, να διαμορφωθούν αντίστοιχα ως εξής: α. Για διαμονή άνω του μήνα (εκτέλεση υπηρεσίας), σε 2 ευρώ ημερησίως ή 60,00 ευρώ μηνιαίως (αντί 1,50 και 45 ευρώ αντίστοιχα). β. Για διαμονή λίγων ημερών μέχρι 1 μήνα (εκτέλεση υπηρεσίας), σε 5 ευρώ ημερησίως (αντί 3 ευρώ). γ. Για ολιγοήμερη διαμονή (νεοτοποθετημένοι, διερχόμενοι κλπ), σε 10 ευρώ ημερησίως (αντί 5 ευρώ)”.

Ο ΣΥΣΜΕΔ σε έγγραφό του πολύ σωστά επισημαίνει …το αστείο του πράγματος:

“Για ακόμη μια φορά, καλούνται πρώτοι οι Έλληνες στρατιωτικοί να συνδράμουν από το πενιχρό (σε σχέση με το απλήρωτο παρεχόμενο έργο, σε συνθήκες «εργασιακού Μεσαίωνα») εισόδημά τους, μειώνοντάς το έτσι περαιτέρω δραματικά, και μάλιστα σε έξοδα που η ίδια η Πολιτεία (Υπηρεσία) οφείλει να παράσχει κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας, ενός εκάστου.

• Πουθενά δεν αναφέρεται η δυνατότητα επιλογής του ίδιου του στελέχους για διαμονή του σε κατάλυμα επιλογής του. Τουναντίον κατά διαταγή (για εκτέλεση υπηρεσίας, σε διαμονή εντός των στρατοπέδων) τιμωρείται αφενός με τη διαμονή του σε καταλύματα της υπηρεσίας και αφετέρου σε καταβολή αντιτίμου αναπροσαρμοζόμενου σε υπερδυσανάλογο μέγεθος με τις αμοιβές του.

• Κατόπιν των ανωτέρω εύλογα γεννιούνται ερωτήματα, τα οποία μας μεταφέρθηκαν από στελέχη του Στρατού Ξηράς, και τα οποία έχουν ως εξής:

α. Εφόσον δίνεται διαταγή για εκτέλεση συγκεκριμένης υπηρεσίας, γιατί είναι υποχρεωτική η διαμονή του στελέχους εντός των στρατιωτικών καταλυμάτων και όχι σε κατάλυμα επιλογής του (ξενοδοχειακή μονάδα, πανσιόν ή ενοικιαζόμενο δωμάτιο, όπως η ισχύουσα νομοθεσία προβλέπει) και μάλιστα με καταβολή αναπροσαρμοζόμενου δυσανάλογα με τις απολαβές προς τα πάνω αντιτίμου, και όχι δωρεάν;

β. Ποια είναι τα κριτήρια, και από ποιον θα καθορισθούν ή θα καθορίζονται, με τα οποία θα θεωρείται κατάλληλος ένας ξενώνας, ειδικά για τις περιπτώσεις που το μετακινούμενο στέλεχος πρόκειται να παραμείνει για τουλάχιστον δέκα (10) ημέρες σε υπηρεσία εκτός έδρας; Άραγε υπάρχουν και μη κατάλληλοι ξενώνες; Έχει ληφθεί υπόψη εάν όλοι οι υφιστάμενοι ξενώνες διαθέτουν βασικές υποδομές και παροχές, όπως π.χ. μαξιλάρια, πετσέτες, σεντόνια, μαξιλαροθήκες, κουβέρτες, ζεστό νερό για μπάνιο διαρκώς, ψύξη – θέρμανση, προσωπικό για την καθαριότητα και την καθημερινή αλλαγή των κλινοσπεπασμάτων; Μήπως όλα αυτά οφείλουν να τα φέρουν τα στελέχη που διατάσσονται σε εκτέλεση υπηρεσίας, μαζί με τα προσωπικά τους είδη και τα υπηρεσιακά υλικά που ήδη «οφείλουν» να μεταφέρουν;

γ. Γιατί το κριτήριο καταλληλότητας ή όχι ενός ξενώνα αφίεται στην κρίση του εκάστοτε αρμοδίου γραφείου του Σχηματισμού υποδοχής, και μάλιστα με την επισήμανση ότι μπορεί να αξιολογεί την κάθε περίπτωση ξεχωριστά; Ποιο το φυσικό πρόσωπο που θα μπορεί να κρίνει εάν ένας ξενώνας, ακόμη και εάν δεν καλύπτονται ορισμένες από τις βασικές υποδομές και παροχές, ως προαναφέρθηκαν ανωτέρω, είναι κατάλληλος για ένα στέλεχος βαθμού ΕΠ.ΟΠ Δεκανέα ή ακατάλληλος για ένα στέλεχος βαθμού Συνταγματάρχη;”