Η Φ/Γ «Κανάρης» επέστρεψε πλήρως επιχειρησιακή στον Στόλο του ΠΝ

Πρώτη Δημοσίευση: 2018-07-05 06:15:00
Τελευταία Ενημέρωση: 2018-07-05 13:15:00


Η Φ/Γ «Κανάρης» επέστρεψε πλήρως επιχειρησιακή στον Στόλο, μετά τις πολύμηνες εργασίες επισκευής. Την περασμένη Παρασκευή, έκανε δοκιμαστικό πλου στον Σαρωνικό πιάνοντας ταχύτητα τριάντα κόμβων.

Η επιστροφή του δε συνδυάστηκε με ένα σύντομο πέρασμα από την Ύδρα, όπου ο «Κανάρης» απέδωσε τιμές στους δυο ένδοξους ναυάρχους του νησιού του Αργοσορωνικού, Ανδρέα Μιαούλη και Παύλο Κουντουριώτη. Ο “ΚΑΝΑΡΗΣ” πέρασε ειδικά για το σκοπό αυτό ανοιχτά της Ύδρας και σφύριξε τιμητικά χαιρετώντας τον συναγωνιστή του ΜΙΑΟΥΛΗ σε μια εξαιρετικά συγκινητική στιγμή..Οι άνθρωποι μάλιστα από το Ιστορικό Αρχείο Μουσείο Υδρας έσπευσαν να ανταποδώσουν τον “ΚΑΝΑΡΗ” τιμώντας με τον δικό του ενθουσιώδη τρόπο το Πολεμικό μας Ναυτικό..



Το θαύμα της επισκευής 

Η επισκευή του πάντως συνιστά ένα μικρό θαύμα. Κι αυτό γιατί έγινε εξ’ολοκλήρου με ίδιες δυνάμεις και χωρίς να χρησιμοποιηθεί ούτε ένα ευρώ από τα περιορισμένα κονδύλια του προϋπολογισμού του Πολεμικού Ναυτικού.

Ειδικά η “επούλωση” των “τραυμάτων” που άφησε στο ηλεκτρονικό τμήμα του σονάρ, η προσάραξη στη νησίδα Αταλάντη, φαίνεται πως εκτός από την επίτευξη ενός μικρού θαύματος από το εξειδικευμένο προσωπικό του ΠΝ, θα ανοίξει και δρόμους για την επισκευή και άλλων συστημάτων. Εξίσου εντυπωσιακά είναι τα αποτελέσματα και από τις εργασίες και στο δομικό κομμάτι που πραγματοποιήθηκαν από τους τεχνίτες των πολύπαθων ναυπηγείων.

Όπως είχε γράψει το OnAlert η ζημιά που είχε προκληθεί στο θόλο αλλά και στα στοιχεία του σόναρ του πολεμικού πλοίου ήταν σημαντική αλλά όχι και ολική. Στο ηλεκτρονικό κομμάτι, είχαν υποστεί βλάβη μόνο οι μπροστινοί σένσορες. Το σημαντικό είναι ότι την επισκευή, τόσο στο δομικό όσο και στο ηλεκτρονικό κόμματι, ανέλαβαν εξ’ολοκλήρου τα εξειδικευμένα στελέχη και οι τεχνικοί του Πολεμικού Ναυτικού, από κοινού με το πολύπειρο προσωπικό των ναυπηγείων.

Για το έργο της επισκευής χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες και επελέγη η τεχνική του reverse engineering. Δηλαδή τμήμα – τμήμα έγινε η αφαίρεση τόσο από το δομικό κομμάτι όσο και από τα στοιχεία του ηλεκτρονικού τμήματος του σόναρ. Ακολούθησε η επισκευή του ή ή αντικατάστασή του από τα spare και το υφιστάμενο στοκ ανταλλακτικών που υπήρχε στις αποθήκες και στη συνέχεια επανατοποθετήθηκε στη θέση του.

Η μια ομάδα ήταν εκείνη των ναυπηγείων. Δουλειά της ήταν η επισκευή του δομικού συστήματος που ήταν πακτωμένο πάνω στο πλοίο και η επιδιόρθωση των στρεβλώσεων που δημιουργήθηκαν από την προσάραξη. Η δεύτερη ομάδα απαρτιζόταν από τους έμπειρους τεχνικούς του Ναυστάθμου που αφαίρεσαν τον θόλο από την Φρεγάτα “Μπουμπουλίνα” τμήματα του οποίου ενσωματώθηκαν στον επισκευασμένο θόλο του “Κανάρη”. Και η τρίτη ομάδα ανέλαβε την επισκευή στο ηλεκτρονικό κομμάτι. Εξειδικευμένοι ηλεκτρονικοί μαζί με το άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό των πλοίων που “δούλεψαν” και επιδιόρθωσαν ένα προς ένα τα στοιχεία του σόναρ.

Ταυτόχρονα με το στοίχημα της επισκευής του “Κανάρη” κερδίζονται και εκείνα για τις φρεγάτες “Αιγαίον” και “Κουντουριώτης” στις οποίες προχωρούν με γοργούς ρυθμούς οι αλλαγές των ελικοδρομίων.