Μεταθέσεις – τοποθετήσεις στρατιωτικών : Οι αδικίες και τα «σκοτεινά σημεία» με τα μόρια

Το θέμα των τοποθετήσεων,μεταθέσεων και αποσπάσεων των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων πάντα “καίει”.

Με υπουργική απόφαση του 2013 είχαν εξειδικευτεί τα κριτήρια και τα μόρια με βάση τα οποία θα γίνονταν οι επιλογές. Οι προσδοκίες απ΄ αυτή την απόφαση ήταν μεγάλες αλλά στην πράξη φαίνεται ότι δεν δικαιώνονται.

Σύμφωνα με όσα αναφέρει σε έγγραφό της προς τον ΥΕΘΑ η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Στρατιωτικών τα παραρτήματα που συνοδεύουν την σχετική απόφαση “παραμένουν μέχρι και σήμερα, για ακατανόητους λόγους, απόρρητα, ενώ ο τρόπος υπολογισμού των μορίων, όπως αυτά αναφέρονται στα εν λόγω παραρτήματα, δεν έγινε ουδέποτε γνωστός στα στελέχη, με αποτέλεσμα να αλλάξουν άρδην μειούμενα τα μόρια ενός εκάστου, δημιουργώντας τους σύγχυση και πανικό.

Το οξύμωρο δε της υπόθεσης είναι ότι, ενώ τα στελέχη κλήθηκαν να υποβάλλουν δηλώσεις φρουρών προτίμησης μεταθέσεων το Σεπτέμβριο του 2013, υπολογίζοντας τα μόριά τους με βάση την κοινοποίηση αυτών που έλαβε χώρα το έτος 2013, εν τούτοις, με την κοινοποίηση των μορίων μόλις τον τρέχοντα μήνα (Απρίλιο) του 2014 αιφνιδιάστηκαν, αφού αντιλήφθηκαν ότι ο υπολογισμός των μορίων φέρεται να έγινε με την καινούρια πλέον παραμετροποίηση, με αποτέλεσμα η επιθυμία μεταθέσεως να μην υφίσταται πια ή να τυγχάνει αναθεώρησης, αλλά να μην μπορούν να προβούν, πλέον, σε υποβολή νέας συμπληρωματικής ανάλογης δήλωσης φρουρών προτίμησης με τα νέα δεδομένα”.

Με λίγα λόγια έχει δοθεί “χώρος” για παρεμβάσεις παρά το γεγονός ότι η υπουργική απόφαση προέβλεπε σαφώς ότι «οι αρμόδιες Διευθύνσεις των Γενικών Επιτελείων των Κλάδων και των Κοινών Σωμάτων του ΓΕΕΘΑ καταρτίζουν ετησίως και τηρούν επετηρίδες με τη μοριοδότηση όλου του στρατιωτικού προσωπικού, όπως αυτή εξειδικεύεται στις διατάξεις της παρούσας, τις οποίες και κοινοποιούν στο σύνολο του προσωπικού για ενημέρωση, έως 20 Φεβρουαρίου εκάστου έτους».

Αντιθέτως όπως επισημαίνει η ΠΟΕΣ “έγινε κοινοποίηση των μορίων ενός εκάστου στελέχους στο στέλεχος αυτό και μόνο, στον χρόνο που προαναφέρθηκε, δημιουργώντας έτσι εύλογα ερωτηματικά σκοπιμότητας”.

Στο ίδιο έγγραφό της επισημαίνει και μία ακόμη αδικία:

“Στο παράρτημα «Α» της σχετικής απόφασής σας, ορίζεται σε μια υποσημείωση ότι: «τυχόν μετάθεση των στελεχών, εντός της ίδιας περιφερειακής ενότητας, σε απόσταση μικρότερη ή ίση των 80 χλμ από την έδρα της προηγούμενης Μονάδος – Υπηρεσίας – Επιτελείου που υπηρετούσαν (αφορά απόσταση και όχι μετακίνηση), δεν θα αποτελεί λόγο για την εκ νέου μοριοδότησή τους». Αν και δεν μπορούμε να αντιληφθούμε το λόγο ύπαρξης της εν λόγω υποσημείωσης, οφείλουμε να επισημάνουμε ότι πάγια τακτική μέχρι και σήμερα ήταν η μέτρηση της όποιας απόστασης να γίνεται σε χιλιόμετρα και όχι σε «ευθεία γραμμή» με το χάρακα επί του χάρτη.

Η υποσημείωση, κατά την άποψή μας, δηλώνει ότι στέλεχος που μετατέθηκε μετά από τρία (3) χρόνια σε απόσταση μεγαλύτερη, λόγω της μορφολογίας της περιοχής, των 80 χιλιομέτρων να μη μοριοδοτείται πλέον στη Μονάδα που μετατέθηκε (πχ από την Αλεξανδρούπολη στην Ορεστιάδα), αλλά να συνεχίσει να λαμβάνει τα μόρια της παλαιάς Μονάδας του, τα οποία με την απόφασή σας, μετά την τριετία, από 1,75 το μήνα μειώνονται σε 0,25 το μήνα. Αυτό συμβαίνει γιατί η απόσταση της νέας Μονάδας από την παλαιά, σε «ευθεία γραμμή» με χάρακα επί του χάρτη, μπορεί να είναι πολύ λιγότερη των 80 χλμ, αφού ο χάρακας δεν μπορεί να παρακάμψει λόγγους, βουνά και ραχούλες. Σε κάθε περίπτωση τα στελέχη πρέπει να λαμβάνουν τα μόρια που αντιστοιχούν στη φρουρά που υπηρετούν, όταν υπάρχει πραγματική μετακίνησή τους στην περιοχή που μετατέθηκαν.

Με την παραπάνω υποσημείωση εμφανίζονται στελέχη που υπηρέτησαν σε περιοχές του Έβρου και της παραμεθορίου τα τελευταία δέκα (10) χρόνια να τιμωρούνται, και μάλιστα αναδρομικά, με μειωμένα πλέον μόρια, αφού υπηρέτησαν, ακόμη και χωρίς τη θέλησή τους, για διάστημα μεγαλύτερο των τριών (3) ετών, λαμβάνοντας πλέον 0,25 μόρια.

Τέλος, στις φρουρές προτίμησης κατηγορίας V του παραρτήματος «Α» της σχετικής απόφασης μεταξύ των άλλων συμπεριλαμβάνεται και η Περιφερειακή Ενότητα Αττικής, η οποία όμως, για άγνωστους λόγους, εξαιρείται των περιπτώσεων των στελεχών που τελούν σε μακρά αναρρωτική άδεια, άδεια άνευ αποδοχών, άδεια ανατροφής τέκνου, άδεια κυήσεως – τοκετού – ανατροφής τέκνου και δεν λαμβάνουν καθόλου μόρια για τη χρονική περίοδο που βρίσκονται στις άδειες αυτές, ενώ αντίθετα λαμβάνουν 0,75 μόρια έναντι των στελεχών που υπηρετούν στις λοιπές Μονάδες της παραπάνω κατηγορίας V και των φρουρών της κατηγορίας IV (Δράμα, Σέρρες κλπ) που λαμβάνουν 0,5 μόρια το μήνα. Δεν μπορούμε να αντιληφθούμε τη σκοπιμότητα της εξαίρεσης και της συγκεκριμένης αυτής μοριοδότησης (της Περιφερειακής Ενότητας Αττικής), η οποία σε κάθε περίπτωση δημιουργεί έντονα τα αισθήματα της αδικίας και της δυσφορίας”.

Η ΠΟΕΣ ζητά την τροποποίηση του παραρτήματος «Α» της απόφασής “απαλείφοντας πλήρως την προαναφερόμενη υποσημείωση και την εξαίρεση που εμφανίζει την Περιφερειακή Ενότητα Αττικής σε διαφοροποίηση με τις λοιπές φρουρές ακόμη και της ίδιας αυτής κατηγορίας V στην οποία συμπεριλαμβάνεται”.

Διαβάστε ακόμη:

Μεταθέσεις εξωτερικού: Τουλάχιστον να μιλάνε αγγλικά όσοι πάνε κι όχι «πουτ δε κοτ ντάουν»