48% κάτω οι αμυντικές δαπάνες από το 2009! Κι έπεται συνέχεια!

Του Λ.ΛΙΓΟΥΡΙΩΤΗ

Άλλο ένα σκάφος, την φρεγάτα »Μπουμπουλίνα» (F 463) απέσυρε το Πολεμικό Ναυτικό από την δύναμή του κάνοντας ένα ακόμη βήμα για να φθάσει τα 11, μικρότερα και πιο μεγάλα πλοία, που θα αποσυρθούν τελικά στο βωμό της τρόικα και της περιστολής δαπανών που επιβάλλει.
Ήδη έχει αποσυρθεί και χρησιμοποιείται ως πηγή ανταλλακτικών, ένα από τα γιγαντιαία αερόστρωμνα (χόβερκραφτ) ρωσικής τεχνολογίας τύπου ZUBR και 4 παλιά ναρκαλιευτικά που είχαν »δει πόρτα» ανεξάρτητα από το πρόγραμμα περικοπών.

Η απόσυρση της »Μπουμπουλίνας», που έγινε με επίσημη τελετή ( υποστολή σημαίας), είναι μέρος του τελευταίου »πακέτου» ελάφρυνσης των λειτουργικών δαπανών του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και του οπλοστασίου των Ενόπλων Δυνάμεων: Αυτό περιελάμβανε, όπως έχει ανακοινώσει προ μηνών ο υπουργός Αμυνας Πάνος Παναγιωτόπουλος  περικοπές 517 εκατομμυρίων ευρώ από τον καταρτιζόμενο,τότε, προϋπολογισμό.

Το ποσόν αυτό προέρχεται από εξοικονόμηση  λειτουργικών εξόδων  80 εκατομμυρίων ευρώ τα οποία υποστηρίζεται  ότι θα προέλθουν από  :

»Τζούφιες» αλλαγές στην Δομή;
Πάνε- έρχονται τα Κέντρα Εκπαίδευσης
Πέραν όμως αυτών των εξοικονομήσεων επιπλέον, υπήρξαν περικοπές και από τις αμιγώς αμυντικές/εξοπλιστικές δαπάνες. Και συγκεκριμένα:
Μείωση 48% από το 2009!

Όλα αυτά και πολύ περισσότερο προηγούμενες περικοπές επί Βενιζέλου – Μπεγλίτη έχουν μειώσει κατά την χρονική περίοδο από το 2009 μέχρι σήμερα τις αμυντικές δαπάνες  κατά 6,5 δις ευρώ- σε ποσοστό 48%  για την ακρίβεια. Φέτος μόνο η μείωση ήταν 18,2%!
Ήδη ο αρμόδιος υφυπουργός Άμυνας κ Παν. Καράμπελας έχει δώσει αυστηρές εντολές σε Επιτελεία τήρησης του Προϋπολογισμού 2013 γραμμή-γραμμή σύμφωνα με τις κατευθυντήριες οδηγίες του Υπ. Οικονομικών, καθιστώντας υπεύθυνους τους διοικητές για κάθε υπέρβαση. 

 Η  επίσημη τελετή υποστολής σημαίας της φρεγάτας  «ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ».πραγματοποιήθηκε στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας τη Δευτέρα  18 Φεβρουαρίου 2013 

1.200 ημέρες εν πλω              

Η φρεγάτα  ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ αποτελεί το πρώτο πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού που φέρει το όνομα της ηρωίδας της Επαναστάσεως του 1821 Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα και καθελκύστηκε στα ναυπηγεία KONINKLIJKA MAATSCHAPPIJ DESCHELDE στο VLISSINGEN της Ολλανδίας στις 21 Ιανουαρίου 1981. Είναι η τελευταία φρεγάτα τύπου STANDARD που κατασκευάστηκε από το Ολλανδικό Ναυτικό. Εντάχθηκε στη δύναμη του Ολλανδικού Ναυτικού την 1η Οκτωβρίου 1983 και το αρχικό όνομα του πλοίου ήταν “HNLMS PIETER FLORISZ” (F-826).  

 Η παραλαβή του πλοίου και η ύψωση της Ελληνικής Σημαίας έγινε στις 14 Δεκεμβρίου 2001 στο DEN HELDER της Ολλανδίας. Στη συνολική της πορεία στο Πολεμικό Ναυτικό, η  ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ κατέγραψε περίπου 1.200 ημέρες εν πλω διανύοντας συνολικά περισσότερα από 148.000 ναυτικά μίλια, συμμετέχοντας σε 8 διασυμμαχικές, καθώς και σε πολυάριθμες διακρατικές και εθνικές ασκήσεις, επιχειρήσεις και αποστολές, τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό.

Στην πραγματικότητα η απόφαση για απόσυρση της »Μπουμπουλίνας» είχε ληφθεί από τις αρχές του 2011 για οικονομικούς λόγους- δαπανηρή για τα τότε και σημερινά δεδομένα η επισκευή της.(14 εκ. ευρώ). Πολύ περισσότερο τώρα βέβαια που χρειάζονταν περιορισμό και τα άλλα έξοδα του Στόλου.

Όπως αναφέρουν πηγές του Πολεμικού Ναυτικού  η φρεγάτα σταδιακά θα «κανιβαλισθεί» δηλ. τα πλέον χρήσιμα εξαρτήματά της θα χρησιμοποιηθούν στα άλλα σκάφη του τύπου S.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η ΑΟΖ, οι εξοπλισμοί και η ιστορία που δεν πρέπει να επαναληφθεί

 
Ποιοι ,γιατί και πως άφησαν «άοπλη» την Ελλάδα. Από το «πάρτα όλα» στο «φοβικό σύνδρομο»!

2013 …στα χαρακώματα. Γιατί ανησυχεί η στρατιωτική ηγεσία,τι θα ειπωθεί αύριο στο ΚΥΣΕΑ