Ο υπουργός Εξωτερικών του Ιράν Αμπάς Αραγτσί προειδοποίησε σήμερα (28.6.2026), έπειτα από τρεις ημέρες αναζωπύρωσης των εχθροπραξιών με τις ΗΠΑ, πως κάθε παρέμβαση στη διαχείριση από την Τεχεράνη των Στενών του Ορμούζ, εκτός του πλαισίου που προβλέπει το πρωτόκολλο συνεννόησης με την Ουάσιγκτον, ενέχει τον κίνδυνο να «αυξήσει τις εντάσεις» στην περιοχή.
«Κανένας άλλoς οργανισμός και καμία άλλη χώρα» εκτός του Ιράν δεν είναι «υπεύθυνοι» για τη διαχείριση των Στενών, σημείωσε ο Αμπάς Αραγτσί.
«Σε συμφωνία με το πρωτόκολλο συνεννόησης (…) κάθε παρέμβαση» στη διαχείριση των Στενών θα οδηγήσει «σε καθυστερήσεις στην επαναλειτουργία του και θα αυξήσει τις εντάσεις, όπως έχουμε διαπιστώσει αυτές τις δύο νύχτες», προειδοποίησε κατά τη διάρκεια μιας επίσημης επίσκεψης στη Βαγδάτη.
Iran's Foreign Minister Aragchi in Iraq today: ",,,based on the said MOU, the Strait of Hormuz remains under the total oversight and management of Iran with throughout the 30 coming days and after all obstacles are removed, the total capacity of the waterway will be restored."
— Margaret Brennan (@margbrennan) June 28, 2026
Οι Φρουροί της Επανάστασης, ο ιδεολογικός στρατός της Ισλαμικής Δημοκρατίας, υπογράμμισαν πως «ελήφθησαν μέτρα» για τον έλεγχο της κυκλοφορίας στα Στενά. «Από εδώ και στο εξής, τα πλοία που παραβαίνουν τους κανόνες θα αντιμετωπίζονται με αυξημένη αυστηρότητα», προειδοποίησαν.
Ο Αμπάς Αραγτσί τάχθηκε επίσης υπέρ της εφαρμογής ενός πλαισίου ασφαλείας που θα περιλαμβάνει «όλες τις χώρες της περιοχής και χωρίς την παρουσία ούτε παρέμβαση καμίας εξωτερικής χώρας».




