Στην μάχη κατά των ISIS θα (ξανα)μπούν τα Α10 Thunderbolt

Περιζήτητο στη Μέση Ανατολή αναμένεται να ξαναγίνει τρεις δεκαετίες μετά την κατασκευή του το περίφημο μαχητικό αεροσκάφος A-10 Thunderbolt του στόλου της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ. Το συγκεκριμένο αεροπλάνο που είναι κατάλοιπο του Ψυχρού Πολέμου γλύτωσε την «απόσυρση», καθώς εξαιρέθηκε από τις περικοπές των αμυντικών δαπανών του Πενταγώνου.
Η εμφάνιση του «κτηνώδους» αεροσκάφους κατά τη διάρκεια της φετινής έκθεσης Paris Air Show 2015, έφερε το «Warthog», όπως είναι ευρέως γνωστό, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος υποψήφιων αγοραστών.
Σημειώνεται ότι το A-10 Thunderbolt αναπτύχθηκε σε Ιράκ και Συρία για να πολεμήσει τους μαχητές του Ισλαμικού Κράτους, αλλά στην Ανατολική Ευρώπη κατά της ρωσικής επιθετικότητας. Σήμερα, οι υπεύθυνοι της εταίρειας Boeing προσπαθούν, πλέον, να προσελκύσουν υποψήφιους πελάτες από την Μέση Ανατολή, οι οποίοι σκοπεύουν με τη σειρά τους να εκσυχρονίσουν αεροσκάφη τα οποία έχουν απορριφθεί από την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ.
Οποιαδήποτε συμφωνία, όμως, θα γίνει μόνο υπό την προϋπόθεση ότι το Α-10 Τhunderbolt θα αποσυρθεί από την επιχειρησιακή δράση, σύμφωνα με τον αρχιμηχανικό της αεροπορικής κατασκευαστικής εταιρείας Boeing, Paul Cejas. Ο ίδιος, πρόσθεσε, επίσης, ότι η σχετική πρόταση βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο και δεν μπορεί να δώσει περαιτέρω λεπτομέρειες.«Το αεροσκάφος που έχει χρησιμοποιηθεί μόνο από τον στόλο ΗΠΑ, σχεδιάστηκε για να καταστρέψει τεθωρακισμένους στόχους. Σκοπός ήταν να χρησιμοποιηθεί προκειμένου να «κυνηγήσει» σοβιετικά τανκς στην Ευρώπη, κάτι που δεν συνέβη ποτέ στην πραγματικότητα, αντ αυτού,όμως, είχε υποστηρικτικό ρόλο σε χερσαία στρατεύματα» πρόσθεσε.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταίρεια Boeing, που έχει αναλάβει, πλέον, τον ευθύνη και τον έλεγχο για τα περίφημα αεροπλάνα – δεδομένου ότι η Fairchild Republic που ήταν αυθεντική κατασκευάστρια εταιρεία, έχει σταματήσει να λειτουργεί από την δεκαετία του 80- βρίσκεται στην διαδικασία κατασκευής 173 νέων αεροσκάφων, τύπου Α-10. Μέχρι στιγμής, η εταιρεία έχει παραδώσει 105 εξ αυτών και δεν αναμένεται η ακύρωση της κατασκευής των υπόλοιπων, ακόμα και αν η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ αποφασίσει την απόσυρση τους.
Παράλληλα, ο Paul Cejas επισήμανε ότι στους σχεδιασμούς της Boeing βρίσκεται και η εγκατάσταση ενός νέου κινητήρα, καθώς ο υπάρχων δεν έχει αλλάξει από την δεκαετία του 70. Στις αναβαθμίσεις του αεροσκάφους υπάρχουν ακόμη σκέψεις για για την τοποθέτηση ενός νέου συστήματος για τον καλύτερο εντοπισμό των στόχων (targeting pod), καθώς και μια προηγμένη κάσκα πιλότου (helmet-mounted display system).
Υπενθυμίζεται ότι η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ έχει προτείνει αρκετές φορές- ήδη από το 2012- την περικοπή των δαπανών για τον A-10 προκειμένου να εξοικονομηθούν 4 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα στα επόμενα χρόνια, τα οποία θα διατεθούν για τα μαχητικά αεροσκάφη F-35.
Σύμφωνα με τους ανώτερους αξιωματούχους του Πενταγώνου τα νέα υπερσύχρονα F-35 θα μπορέσουν να παρέχουν τον ίδιο υποστηρικτικό ρόλο, όπως έκαναν μέχρι στιγμής τα A-10, ωστόσο, όπως φαίνεται ότι ο στόλος των Warthogs θα συμπεριληφθεί και στις αμυντικές δαπάνες του προϋπολογισμού των ΗΠΑ και για το 2016.
Εξάλλου, η πρόσφατη ανάπτυξη των A-10 σε Συρία και Ιράκ, για να αντιμετωπίσουν τους μαχητές του Ισλαμικού Κράτους, η δυνατότητα τους να πετούν σε χαμηλό ύψος από το έδαφος και να επιφέρουν χτυπήματα σε δύσκολους στόχους- λόγω της μορφολογίας του εδάφους- ίσως αποτελέσει ένα συγκριτικό πλεονέκτημα για την πώληση τους.
Δύο από τους υποψήφιους αγοραστές της Μέσης Ανατολής είναι τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και η Σαουδική Αραβία που βλέπουν με μεγάλη ανησυχία την επέκταση της δύναμης του Ισλαμικού Κράτους (ISIS) στην ευρύτερη περιοχή.

Πηγή: www.businessinsider.com
Επιμέλεια/Απόδοση: onalert.gr