OnAlert
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
OnAlert
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
No Result
View All Result
OnAlert
No Result
View All Result
Home Uncategorized

Γιατι πέφτουν τα ελικόπτερα;

20/09/2016 - 09:54
Share on FacebookShare on Twitter
 Πρώτη Δημοσίευση: 09.01.2014
Τελευταία Ενημέρωση: 20.09.2016

Σήμερα ( 20/09/2016) κατέπεσε ελικόπτερο Απάτσι στην περιοχή της Ασπροβάλτας, είχε απογειωθεί από την περιοχή που γίνεται η άσκηση ΣΑΡΙΣΑ στον Ασκό Προφήτη. Δεν ειναι η πρώτη φορά που πέφτει ελικόπτερο. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες ανέφερε απώλεια ισχύος.Το ερώτημα ειναι γιατι να πέφτουν τόσο εύκολα τα ελικόπτερα; Παρακάτω αναφέρουμε κάποιες πιθανές απαντήσεις.

Η πρώτη απάντηση ειναι πολύ απλά επειδή τα ελικόπτερα χρησιμοποιούνται συνήθως σε επικίνδυνες αποστολές. Σε αντίθεση με τα αεροπλάνα που συνήθως λειτουργούν σε ενα ελεγχόμενο περιβάλλον (με αεροδιάδρομο και ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας), τα ελικόπτερα πρέπει να εισέλθουν σε περιοχές όπου τα αεροπλάνα δεν έχουν εύκολα πρόσβαση. Τα ελικόπτερα, λιγο πολύ, μπορούν να προσγειωθούν παντού, γεγονός που τα καθιστά χρήσιμα σε διάφορες στρατιωτικές επιχειρήσεις και επικίνδυνες αποστολές (έρευνα και διάσωση κλπ). Ως αποτέλεσμα οι συνθήκες μπορεί να είναι απρόβλεπτες.

Τα ελικόπτερα ειναι επίσης πιο ευάλωτα σε κακές καιρικές συνθήκες και σε εμπόλεμες ζώνες τα ελικόπτερα μπορούν να καταρριφθούν με μεγαλύτερη ευκολία απο τα αεροπλάνα. Βέβαια τα ελικόπτερα πετάνε και πιο κοντά στο έδαφος απ’οτι τα αεροπλάνα.
Το μέγιστο υψόμετρο ενός ελικοπτέρου χωρίς να απαιτείται συμπίεση είναι περίπου 12.000 πόδια, συνεπώς καθιστά πιο πιθανό να αντιμετωπίζουν εμπόδια που ξαφνικά μπορεί να εμφανιστουν στην ομίχλη όπως ειναι για παράδειγμα κτίρια ή λόφοι.

Λόγω της χρήσης τους τα ελικόπτερα τείνουν επίσης να απογειώνονται και να προσγειώνονται πολύ περισσότερο από ό, τι τα αεροπλάνα και σύμφωνα με στοιχεία η συντριπτική πλειοψηφία των ατυχημάτων σε όλα τα αεροσκάφη συμβαίνει κατά τη διάρκεια απογείωσης και προσγείωσης.
Τα ελικόπτερα έχουν επίσης περισσότερα κινούμενα μέρη απ’ οτι εχουν τα αεροπλάνα και ως εκ τούτου, οι πιθανότητες δυσλειτουργίας τους αυξάνονται. Εάν δηλαδή υπάρξει πρόβλημα σε ενα από αυτά τα μέρη, το ελικόπτερο μπορεί άμεσα να χάσει τον έλεγχο. Το γεγονός ότι αυτά τα μέρη είναι σε συνεχή κίνηση σημαίνει επίσης ότι τα τμήματα φθείρονται πιο γρήγορα.

Εκτός απο τα παραπάνω, για κάποιον αρχάριο τα ελικόπτερα ειναι και πιο δύσκολα στον χειρισμό τους, δηλαδή ο πιλότος χρησιμοποιεί τέσσερις βασικές λειτουργίες ελέγχου της πτήσης του ελικοπτέρου. Αυτές είναι ο κυκλικός μηχανισμός ελέγχου (cyclic pitch control), o γενικός μηχανισμός ελέγχου (collective pitch control), η διάταξη αυξομείωσης των στροφών του κινητήρα (γκάζι) (throttle), καθώς και δυο πετάλια ελέγχου του μηχανισμού αντιστάθμισης της ροπής του κύριου έλικα (Antitorque Pedals).

Τα ελικόπτερα είναι πιο πολύπλοκα στην λειτουργία τους από ότι αρχικά φαίνεται. Αεροδυναμικά, το ρεύμα αέρα που περνάει από την επιφάνια του έλικα είναι πολύ δύσκολο να οριστεί και ακόμα μετά από τόσα χρόνια έρευνας δεν έχει περιγραφεί πλήρως. Η δυνατότητα ορισμού και πρόβλεψης των αεροδυναμικών χαρακτηριστικών του έλικα, είναι το κλειδί για την πρόβλεψη της απόδοσης του ελικοπτέρου ως σύνολο.

Ως αποτέλεσμα της πολυπλοκότητας των ελικοπτέρων, το ποσοστό των ατυχημάτων κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικών πτήσεων, είναι διπλάσιο για τα ελικόπτερα απ’οτι για τα αεροπλάνα: 12,69 ατυχήματα ανά 100.000 ώρες πτήσης έναντι 6,08 ατυχήματα ανά 100.000 ώρες!
Σύμφωνα με στοιχεία, τα ελικόπτερα συντρίβονται 35% πιο συχνά ανά ώρα στον αερά από ότι το μέσο αεροσκάφος.

Ωστόσο είναι λιγότερες οι πιθανότητες να πεθάνει κανείς απο συντριβή ελικοπτέρου απ’οτι απο συντριβή αεροπλάνου. Γενικά τα ποσοστά δείχνουν 1,3 θανάτους ανά 100.000 ώρες πτήσης έναντι 1,4 θανάτους για τα αεροσκάφη.

Tags: ΑΠΑΤΣΙΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑΠΤΩΣΗ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟΥΠΤΩΣΗ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΟΥ ΣΑΡΙΣΑ

Related Posts

Χούθι
Uncategorized

Υεμένη: Χούθι και κυβέρνηση συμφώνησαν στην ανταλλαγή σορών πεσόντων του εμφυλίου πολέμου

25/12/2025 - 09:44
Καιρός
Uncategorized

Καιρός: βροχές και χαλάζι προβλέπει η ΕΜΥ

17/04/2019 - 19:10
Uncategorized

Συναγερμός στην Ακρόπολη με δύο τραυματίες από κεραυνό

17/04/2019 - 17:17

Διαβάστε Επίσης

THAAD: O Στρατός των ΗΠΑ σχεδιάζει να αποκτήσει 25 νέα συστήματα αεράμυνας και να εκσυγχρονίσει τα υπάρχοντα

Ζελένσκι: Μίλησε με Γουίτκοφ και Κούσνερ για τις «λεπτομέρειες» του ειρηνευτικού σχεδίου

Η Ρωσία στηρίζει τη Βενεζουέλα και κατηγορεί τις ΗΠΑ για «πειρατεία» στην Καραϊβική Θάλασσα

Λίβανος: Ο ισραηλινός στρατός σκότωσε μαχητή της ελίτ ιρανικής Δύναμης Κουντς [vid]

Taurus Neo: Ο νέος γερμανικός πύραυλος cruise προετοιμάζεται για σειριακή παραγωγή – Έτοιμος από το 2030

«Πώς να μην θυμηθούμε τις σκηνές της Γάζας», λέει ο πάπας Λέων στο χριστουγεννιάτικο μήνυμά του

Ρωσία: «Αργή αλλά σταθερή πρόοδος» στις ειρηνευτικές συνομιλίες με τις ΗΠΑ για την Ουκρανία

Με πυραύλους Storm Shadow έπληξε η Ουκρανία στόχους σε ρωσικό έδαφος

Top News

O Φοίβος αποκάλυψε την ιστορία πίσω από το τραγούδι «Χριστούγεννα» της Δέσποινας Βανδή

Χριστούγεννα στην Αθήνα της δεκαετίας του 1960: Το δέντρο στο Σύνταγμα και οι στολισμένες βιτρίνες σε ένα ταξίδι στον χρόνο

Αντελίνα Βαρθακούρη και Χάρης Βαρθακούρης έκαναν χριστουγεννιάτικο τραπέζι με όλη την οικογένεια του Γιάννη Πάριου

Ο Νίκος Πλακιάς ξεσπά κατά της Hellenic Train για τη χριστουγεννιάτικη κάρτα: «Αρρωστημένη συμπεριφορά»

OnAlert

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert

  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert