Η πρώτη φρεγάτα κλάσης Constellation για το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ έχει ολοκληρωθεί μόλις κατά 10%, περισσότερο από δύο χρόνια μετά την έναρξη της κατασκευής και σχεδόν πέντε χρόνια μετά την ανάθεση της αρχικής σύμβασης.
O σχεδιασμός δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμη, ενώ αναμένεται να περάσουν μήνες, ακόμη και χρόνια, μέχρι να πάρει την τελική έγκριση.
Οι σημαντικές αλλαγές στη διαμόρφωση της Constellation σε σύγκριση με τις φρεγάτες FREMM, στις οποίες βασίζεται, έχουν ήδη οδηγήσει σε σοβαρές καθυστερήσεις και αυξήσεις κόστους και υπάρχει αυξανόμενη ανησυχία σχετικά με το μέλλον του προγράμματος.
Βασικός στόχος του προγράμματος ήταν να πάρουν το σχέδιο των FREMM και να το διατηρήσουν κατά 85%. Ωστόσο, μετά τις αλλαγές, η ομοιότητα με τις ιταλικές φρεγάτες της Fincantieri φτάνει μόλις στο 15%.
Ο Mark Vandroff, υψηλόβαθμο στέλεχος της Fincantieri Marine Group, επιβεβαίωσε την πρόοδο στην κατασκευή της πρώτης φρεγάτας της κλάσης, USS Constellation, στο πλαίσιο του συνεδρίου Sea Air Space 2025.
«Το πρώτο πλοίο βρίσκεται υπό κατασκευή στο ναυπηγείο Marinette του Ουισκόνσιν, έχει ολοκηρωθεί περίπου κατά 10%», δήλωσε.
«Εργαζόμαστε για να ολοκληρώσουμε τον σχεδιασμό με το αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό. Έχουμε σημειώσει μεγάλη πρόοδο τον τελευταίο χρόνο και αναμένουμε να ολοκληρώσουμε τη λειτουργική σχεδίαση εδώ στα τέλη της άνοιξης, στις αρχές του καλοκαιριού», πρόσθεσε.
Η ναυπήγηση της USS Constellation ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2022 και είναι η πρώτη από τις συνολικά 6 φρεγάτες που έχει παραγγείλει το US Navy.
Στο ίδιο συνέδριο, ο Αμερικανός Ρεπουμπλικανός βουλευτής Rob Wittman, πρόεδρος της Επιτροπής Ενόπλων Υπηρεσιών (HASC) του Κογκρέσου, δήλωσε: «Είμαστε σε ένα οριακό σημείο με τις Constellation. Έχουμε καθυστερήσει τόσο πολύ, που πρέπει να παρθεί μια απόφαση άμεσα. Είτε προχωράμε αποφασιστικά και γρήγορα ή εγκαταλείπουμε το πρόγραμμα τελείως».
Αλλαγές στο χρονοδιάγραμμα και το κόστος
Ο σχεδιασμός της κλάσης Constellation έχει ήδη αυξηθεί σημαντικά σε μέγεθος και συνολική μετατόπιση σε σχέση με τη βασική διαμόρφωση των FREMM, γεγονός που έχει προκαλέσει ανησυχίες σχετικά με την αναμενόμενη απόδοση.
Το αρχικό σχέδιο ήταν να παραδοθεί η πρώτη φρεγάτα το 2026. Ωστόσο, αυτό το χρονοδιάγραμμα φαίνεται να πηγαίνει πλέον για μετά το 2029.
Σχετικά με το κόστος, το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ στόχευε κάθε μονάδα να στοιχίζει 1 δισεκατομμύριο δολάρια, ή ενδεχομένως ακόμη λιγότερο. Οι τελευταόες εκτιμήσεις δείχνουν πως η τιμή κάθε πλοίου έχει ανέβει πλεόν σε περίπου 1,4 δισεκατομμύρια δολάρια.
Τα προβλήματα του αμερικανικού Ναυπηγείου
Ο Mark Vandroff της Fincantieri Marine Group υπογράμμισε ότι το ναυπηγείο που κατασκευάζει τις νέες φρεγάτες του US Navy αντιμετωπίζει τα προβλήματα που έχουν όλα τα ναυπηγεία των ΗΠΑ.
«Κάναμε αναβαθμίσεις των εγκαταστάσεων στο Marinette και πλέον έχουμε αρκετό χώρο, τον κατάλληλο χώρο, τη σωστή τεχνολογία, για να κατασκευάζουμε δύο φρεγάτες το χρόνο», είπε ο Vandroff.
«Έχουμε τα ίδια προβλήματα με όλους τους άλλους στην αμερικανική ναυπηγική βιομηχανία. Σίγουρα θα θέλαμε περισσότερους εργάτες. Υπάρχει γεική έλλειψη σε συγκολλητές, ναυπηγούς και σε μικρότερο βαθμό, ηλεκτρολόγους», τόνισε
Πρόσφατα, η μεγαλύτερη ναυπηγική εταιρεία των ΗΠΑ, η Huntington Ingalls Industries (HHI) υπέγραψε συμφωνία με τη νοτιοκορεάτικη Hyundai Heavy Industries, για την κατασκευή νέων πολεμικών πλοίων, ώστε το αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό να συμβαδίσει με το μέγεθος του στόλου της Κίνας.
Με πληροφορίες από: TWZ, Breaking Defense / Φωτογραφία αρχείου




