OnAlert
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
OnAlert
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
No Result
View All Result
OnAlert
No Result
View All Result
Home ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

FDI HN «ΚΙΜΩΝ»: Κόντρα στους ανέμους του Ατλαντικού – Το τελευταίο σπριντ των δοκιμών πριν υψωθεί η γαλανόλευκη

28/10/2025 - 05:04
FDI ΚΙΜΩΝ
Share on FacebookShare on Twitter

*Του Κώστα Σαρικά

Η εικόνα είναι κάτι παραπάνω από ενδεικτική. Δεκάδες μίλια ανοιχτά του Λοριάν στον Ατλαντικό, η πρώτη ελληνική φρεγάτα FDI HN «ΚΙΜΩΝ» πλέει πλάι στη γαλλική «Amiral Ronarc’h», με ισχυρούς ανέμους να πνέουν στην περιοχή και τη θάλασσα σε κατάσταση 4 με σταδιακή επιδείνωση.

Κι όμως, το πλοίο συνεχίζει απτόητο τις δοκιμές. Το βίντεο της Naval Group καταγράφει τις στιγμές που η «ΚΙΜΩΝ» δείχνει σταθερότητα γάστρας, την ώρα που δοκιμάζονται από το ελληνικό πλήρωμα όλα τα συστήματα.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που φτάνουν από τη Γαλλία, οι θαλάσσιες δοκιμές (sea trials) κυλούν χωρίς προβλήματα και, εφόσον διατηρηθεί ο ίδιος ρυθμός, ολοκληρώνονται εντός των επόμενων ημερών.

Double inverted bow all the way! pic.twitter.com/tmxBt1uL8u

— Naval Group (@navalgroup) October 27, 2025

Το πλοίο επέστρεψε βάσει σχεδίου στο ναυπηγείο για ελέγχους και fine-tuning, και αναμένεται να ξαναβγεί άμεσα στο πέλαγος για τις τελικές αξιολογήσεις. Αν όλα πάνε σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η τελετή παράδοσης και η ύψωση της ελληνικής σημαίας στον ιστό της προσδιορίζεται για τις 18 Δεκεμβρίου 2025.

Η εικόνα του Ατλαντικού και δοκιμές σε δύσκολο περιβάλλον

Η επιλογή της Naval Group να δώσει στη δημοσιότητα εικόνες με την «ΚΙΜΩΝ» να πλέει παράπλευρα της «Amiral Ronarc’h» δεν ήταν τυχαία. Σε δοκιμές που εκτελούνται σε ανοιχτή θάλασσα και καιρό τα πραγματικά δεδομένα αποτυπώνονται με τον πλέον ρεαλιστικό τρόπο. Κύματα, ριπές, ροπή, ρολάρισμα, συμπεριφορά των υπερκατασκευών, στάθμη θορύβου, «κρατήματα» σε πλεύσεις υψηλών ταχυτήτων.

Με Sea State 4 και ισχυρό άνεμο, η «ΚΙΜΩΝ» δείχνει την πλατφόρμα της – δηλαδή το σκαρί και τα μηχανολογικά – να λειτουργούν με περιθώριο ασφαλείας. Σε τέτοιες συνθήκες, κάθε αντίδραση του πλοίου και κάθε κραδασμός που περνά στις κονσόλες, καταγράφεται, αναλύεται και αξιολογείται.

Η παράλληλη παρουσία της «Amiral Ronarc’h» προσφέρει, επιπλέον, σημείο αναφοράς. Με δύο ίδιες σχεδιάσεις να επιχειρούν πλάι-πλάι, η ομάδα δοκιμών έχει άμεση συγκριτική εικόνα. Επιταχύνσεις και stopping distance, μέχρι συμπεριφορά ραντάρ σε clutter και λειτουργία συστημάτων σταθεροποίησης ελέγχονται εξονυχιστικά. Ενώ η ταυτόχρονη πλεύση των δύο πρώτων FDI έχει και απόλυτα συμβολικό χαρακτήρα.

«Trial by weather»

Σε Sea State 4, η φρεγάτα εκτίθεται σε κύματα 1,25–2,5 μέτρων και άνεμο που μεταβάλλει συνεχώς τη γωνία πρόσπτωσης. Αυτό πιέζει δομικά και λειτουργικά την πλατφόρμα:

  • Κυβερνητική απόκριση σε απότομους ελιγμούς και διατήρηση πορείας.
  • Πρόωση: συμπεριφορά σε «κάθισμα» της πλώρης, cavitation περιθωρίων, αξιοπιστία shaft lines.
  • Σταθερότητα αισθητήρων: απόδοση ραντάρ σε sea clutter, σταθεροποίηση ηλεκτροπτικών.
  • Αντιδράσεις υπερκατασκευών: αεροδυναμικά φορτία, προστασία κεραίας.

Η τρίτη και πιο απαιτητική φάση των δοκιμών δεν περιορίζεται σε μια θεαματική έξοδο στον Ατλαντικό. Πρόκειται για συνεχή κύκλο: έξοδος – μετρήσεις – επιστροφή – αναλύσεις – διορθώσεις – νέα έξοδος. Το πρόγραμμα των τελικών sea trials για πλοία αυτού του μεγέθους και τεχνολογίας περιλαμβάνει:

  • Υψηλές ταχύτητες & αιχμηροί ελιγμοί: μέτρηση επιταχύνσεων/επιβραδύνσεων, track keeping, «S turns», crash stop.
  • Συμπεριφορά πρόωσης: θερμικά, λιπαντικά, vibrations, fuel maps, αυτοματισμοί.
  • Σύστημα μάχης (SETIS): συγχώνευση δεδομένων, latency, κατανομή στόχων, rules of engagement σε σενάρια.
  • Ραντάρ Sea Fire 500 (AESA): ιχνηλάτηση πολλαπλών στόχων, απόρριψη παρεμβολών, ακρίβεια σε high sea state.
  • Ηλεκτροπτικά / PASEO XLR & STIR: σταθερότητα εικόνας, lock-on, handover σε βολές/προσομοιώσεις.
  • ASW σουίτα: σόναρ κύτους & μεταβλητού βάθους, θορυβομετρία, συνεργασία με MH-60R σε νερά με διαφορετική θερμοκρασία.
  • ECM/Decoys & Anti-Drone: detection timeline, αντίδραση σε σμήνη, διαχείριση καταναλώσιμων.
  • Ναυτική αρχιτεκτονική: στεγανότητες, κατανομές φορτίων, συμπεριφορά υπερκατασκευών, δοκιμές υδατοστεγών θυρών.

Οι τελικές παρατηρήσεις που εντοπίζονται μετατρέπονται σε engineering change orders και κλείνουν πριν η φρεγάτα φορέσει τον πλήρη οπλισμό της.

Η «αθόρυβη» δουλειά του πληρώματος

Πίσω από τους αριθμούς, υπάρχει ο αγώνας δρόμου των ανθρώπων της θάλασσας. Οι 128 Έλληνες ναυτικοί της «ΚΙΜΩΝ» έχουν μπει σε ρυθμό 24/7.

  • Μαθαίνουν στην πράξη το νέο «σπίτι» τους: διαδρόμους, επιστασίες, χώρους ενδιαίτησης, σταθμούς μάχης.
  • Εκπαιδεύονται σε απομονωμένες βλάβες και διαχείριση ενέργειας.
  • Ασκούνται σε damage control που αποτελεί το αθέατο μυστικό επιβιωσιμότητας κάθε πλοίου.

Παράλληλα, Στελέχη  από τις φρεγάτες «ΝΕΑΡΧΟΣ» και «ΦΟΡΜΙΩΝ» συμμετέχουν στους κύκλους δοκιμών, ώστε η τεχνογνωσία να «τρέξει» νωρίς και να μειωθεί ο χρόνος ένταξης των επόμενων πλοίων.

«Πύργος» αεράμυνας περιοχής

Με ASTER 30 και Sea Fire 500, η «ΚΙΜΩΝ» μετατρέπεται σε πλωτή ομπρέλα αεράμυνας. Το ραντάρ AESA σε υψηλό sea state καλείται να διακρίνει στόχους μέσα σε clutter και υπό παρεμβολές. Το βίντεο με καιρό είναι πολύτιμο ,καθώς δείχνει σταθερότητα ιστών και λειτουργία κεραιών χωρίς αναταράξεις  που θα υποβάθμιζαν ιχνηλάτηση.

Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι το Πολεμικό Ναυτικό αποκτά πλατφόρμα που μπορεί να καλύψει ακόμα και υπό δύσκολες συνθήκες αποστολές αεράμυνας πάνω από κρίσιμες θαλάσσιες περιοχές, αλλά και να συνεργαστεί με τα Rafale, τα F‑16 Viper και –μελλοντικά– τα F‑35, ανταλλάσσοντας εικόνα τακτικής κατάστασης σε πραγματικό χρόνο.

ASW: το σιωπηλό πλεονέκτημα

Ο Ατλαντικός, με τα ρεύματα και τα θερμοκλινή, είναι σκληρό σχολείο για ανθυποβρυχιακές δοκιμές. Η «ΚΙΜΩΝ» κουβαλά σόναρ κύτους και μεταβλητού βάθους, ικανά να διαπερνούν στρώματα θορύβου και να δίνουν clear picture σε περιβάλλον «θορυβώδες».

Η σύζευξη με το MH‑60R Romeo δίνει εμβέλεια και ταχύτητα αντίδρασης.

Χρονοδιάγραμμα: επιστροφή στο ναυπηγείο – νέα έξοδος – τελικές σφραγίδες

Η «ΚΙΜΩΝ» έχει ήδη επιστρέψει στο ναυπηγείο για ελέγχους και fine-tuning. Πρόκειται για τυπικό κύκλο σε τρίτη φάση δοκιμών. Με την ολοκλήρωση των διορθώσεων, αναμένεται νέα έξοδος για επιβεβαιωτικές μετρήσεις.Εφόσον όλα «κλείσουν», ακολουθεί η μετακίνηση προς Βρέστη για παραλαβή πλήρους οπλισμού και τελικούς ελέγχους αποδοχής.

Με την «ΚΙΜΩΝ» και τις υπόλοιπες τρεις FDI το Πολεμικό Ναυτικό αποκτά:

  • Κέντρο αεράμυνας περιοχής στην επιφάνεια.
  • Δικτυοκεντρικό κόμβο που «μιλά» με αέρα και ξηρά.
  • ASW πλατφόρμα με «ήσυχο» αποτύπωμα και βαθιά εμβέλεια.
  • Σκάφος «ψηφιακό», με ΙΤ αρχιτεκτονική.

Σε συνδυασμό με την διαφαινόμενη απόκτηση των Bergamini, τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ, την αναβάθμιση των πυραυλακάτων και των υποβρυχίων και την αύξηση της χρήσης UAV/USV, δημιουργείται μια ολοκληρωμένη θαλάσσια «ασπίδα».

Tags: NAVAL GROUPΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟΦΡΕΓΑΤΑ ΚΙΜΩΝΦΡΕΓΑΤΕΣ FDI HN

Related Posts

Steel Dome
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

Steel Dome: «Με 100 συστήματα αεράμυνας ενισχύεται ο τουρκικός θόλος το 2026 – Θα έχει AI και συστήματα EW

15/12/2025 - 11:21
ΜΕΚΟ
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ: Στην τελική ευθεία οι 3 κύριες συμβάσεις – «Τρέχουν» επικοινωνίες, νέο sonar και πυροβόλα Mk45-Sovraponte

15/12/2025 - 07:02
Viper
ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ

F-16 Block 50: Έγκριση από τη Βουλή και αγώνας δρόμου για να «κουμπώσει» το πρόγραμμα στην αναβάθμιση των Viper

14/12/2025 - 07:50

Διαβάστε Επίσης

Αρχηγός ΓΕΕΘΑ: Τεχνητή νοημοσύνη, UAVs, κυβερνοασφάλεια και αξιοποίηση Διαστήματος αποτελούν στρατηγικούς πολλαπλασιαστές ισχύος

Δένδιας: Στις 8 Ιανουαρίου ψηφίζεται το νέο ειδικό μισθολόγιο των Ενόπλων Δυνάμεων

Ουκρανία: «Οι ΗΠΑ μας πιέζουν να παραχωρήσουμε το Ντονμπάς στη Ρωσία»

Γαλλία: «Οι Ευρωπαίοι πήραν τη μοίρα τους στα χέρια τους με το πάγωμα των δεσμευμένων ρωσικών assets»

Τσεχία: Ορκίστηκε η κυβέρνηση του δεξιού λαϊκιστή Μπάμπις – «Στον αέρα» η βοήθεια στην Ουκρανία

Ζελένσκι: Σημείωσε «πολλή πρόοδο» στο τετ α τετ με τον Γουίτκοφ και συνεχίζει στο Βερολίνο τις ειρηνευτικές συνομιλίες

ΥΠΕΘΑ: Κατατέθηκε το νομοσχέδιο για τις Ένοπλες Δυνάμεις στη Βουλή – Οι αλλαγές που φέρνει και ο στόχος του

Steel Dome: «Με 100 συστήματα αεράμυνας ενισχύεται ο τουρκικός θόλος το 2026 – Θα έχει AI και συστήματα EW

Top News

Φοινικούντα: Ο γρίφος των 11 δευτερολέπτων, το συμβόλαιο θανάτου και οι άγνωστες κινήσεις των ηθικών αυτουργών - Απολογούνται ανιψιός και επιχειρηματίας

«Τρελό» σενάριο για είσοδο του Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν στην Μπαρτσελόνα με 10 δισεκατομμύρια ευρώ

Πώς το σκάφος με τους τόνους κοκαΐνης του «Έλληνα Εσκομπάρ» πιάστηκε στα δίχτυα των αρχών - Η διαδρομή και οι συλλήψεις

Ο Μπασάρ αλ Άσαντ μαθαίνει ρωσικά και φρεσκάρει τις γνώσεις του στην οφθαλμολογία – Η χρυσή ζωή της οικογένειας στη Ρωσία

OnAlert

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert

  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert