«Οι Γερμανοί ξανάρχονται» ,στην Αθήνα την ερχόμενη εβδομάδα,φέρνοντας μαζί τους και πρόταση για την Ελληνικά Αεροπορική Βιομηχανία. Προς το παρόν η πρόταση αυτή δεν περιλαμβάνει καθόλου Eurofighter,αφού οι Γερμανοί ξέρουν καλύτερα απ΄όλους ότι αυτή την εποχή στην Ελλάδα ισχύει το «ουκ αν λάβεις ...»
Γνωρίζουν όμως επίσης ότι όποιος προσφέρει αξιόπιστη λύση σωτηρίας,μπορεί να αποκτήσει και σημαντικό προβάδισμα στην διεκδίκηση του συμβολαίου για το νέο μαχητικό της ΠΑ,όταν αυτό το ζήτημα προκύψει.
Οι Γερμανοί θα συναντηθούν με τον υπουργό Οικονομίας Γ.Παπακωνσταντίνου,για να του παρουσιάσουν την πρότασή τους.
Είναι βέβαιο ότι η επίσκεψη των Γερμανών και η πρόταση που θα παρουσιάσουν θα φέρει σύντομα και τους Αμερικανούς,οι οποίοι εδώ και αρκετά χρόνια έχουν στενή σχέση με την ΕΑΒ. Πηγές των αμερικανών έλεγαν ότι το ποσοστό έργου της ΕΑΒ που προέρχεται από συντηρήσεις F-16 κατασκευή κάποιων κομματιών του αεροσκάφους,ίσως και να ξεπερνά το 40%.
Ο αναπληρωτής υπουργός Άμυνας Πάνος Μπεγλίτης ,ο οποίος απάντησε σε ερώτηση για την ΕΑΒ στη Βουλή επέμεινε πάντως ότι «η Κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας υπερασπίζονται το δημόσιο χαρακτήρα της Ελληνικής Αεροπορικής Βιομηχανίας, που αποτελεί τη ναυαρχίδα της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας».
Ωστόσο πρόσθεσε ότι, «στη βάση του επιχειρησιακού σχεδιασμού, θα προχωρήσει και κάθε μορφής στρατηγική εταιρική σχέση, η οποία θα ενδυναμώσει την ΕΑΒ και θα διασφαλίσει και θα υπερασπιστεί το δημόσιο χαρακτήρα της».
Σχετικά με τις ελλείψεις της ΕΑΒ σε προσωπικό, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας αναγνώρισε ότι τα τελευταία χρόνια εντοπίζεται «αιμορραγία» εξειδικευμένου επιστημονικού και τεχνικού προσωπικού λόγω συνταξιοδοτήσεων και πως ο σημερινός αριθμός των 1.900 εργαζομένων δεν είναι αρκετός.
Γι’ αυτό, όπως είπε, έχει δοθεί στη διοίκηση της ΕΑΒ το δικαίωμα – ως προσωρινή και μόνο λύση – να προχωρεί στην πρόσληψη υπεργολαβικού εξειδικευμένου εργατοτεχνικού προσωπικού, προκειμένου να μην απαξιωθεί παραγωγικά η εταιρεία.
Ο κ. Μπεγλίτης τόνισε ότι ήδη η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας επιχειρεί, σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών, να βρει την πιο αποτελεσματική λύση – «ενδεχομένως και μέσω μετατάξεων από άλλες επιχειρήσεις του ευρύτερου δημοσίου τομέα», όπως είπε – προκειμένου να καλυφθούν τα κενά που αντιμετωπίζει η ΕΑΒ σε εργατοτεχνικό προσωπικό και να προχωρήσουν οι διαδικασίες πρόσληψης μέσω ΑΣΕΠ των 80 πρώτων εξειδικευμένων εργατοτεχνιτών και αποφοίτων πανεπιστημίων και ανωτέρων τεχνικών σχολών, καθώς και να δοθεί άδεια από το Υπουργείο Οικονομικών για να ξεκινήσει διαδικασία μέσω ΑΣΕΠ για την πρόσληψη και άλλων 167 εργαζομένων.
«Αν θέλουμε να στηρίξουμε – και θέλουμε να στηρίξουμε – ως Κυβέρνηση και ως Υπουργείο Εθνικής Άμυνας την ΕΑΒ, το πρόβλημα αυτό πρέπει να λυθεί. Η εταιρεία έχει ένα υπογεγραμμένο συμβατικό έργο υψηλού κόστους, πάνω από 850 εκατ. ευρώ, που ενδεχομένως να ξεπεράσει και το 1 δις ευρώ, με μεγάλες πολυεθνικές των ΗΠΑ, όπως η Lockheed Martin, με τις πολεμικές αεροπορίες χωρών του ευρύτερου αραβικού κόσμου, με ευρωπαϊκές αμυντικές βιομηχανίες και δεν έχουμε καμία διάθεση να την απαξιώσουμε. Άρα, θα βρούμε λύση, μέσα στο ευρύτερο θεσμικό πλαίσιο που έχει συμφωνηθεί από την Κυβέρνηση, στο πλαίσιο της αρχής ‘μία πρόσληψη για πέντε αποχωρήσεις’, δεδομένου ότι η ΕΑΒ είναι ανώνυμη εταιρεία, άρα ΔΕΚΟ, και υπόκειται στο νόμο 3429/2005», κατέληξε ο κ. Μπεγλίτης.