OnAlert
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
OnAlert
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
No Result
View All Result
OnAlert
No Result
View All Result
Home ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ

Στο «μικροσκόπιο» τα συντρίμμια του μοιραίου T-2E Buckeye – Είχε διαθέσιμες ακόμη 2.500 ώρες πτήσης

30/12/2023 - 07:42
T-2E
Share on FacebookShare on Twitter

Του Κώστα Σαρικά

Στο «μικροσκόπιο» των αρμόδιων Αξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας θα βρεθούν τις επόμενες ημέρες τα συντρίμμια του μοιραίου T-2E Buckeye, προκειμένου να δοθεί ξεκάθαρη απάντηση στα αίτια της πτώσης του, που στοίχισε τη ζωή στον Επισμηναγό Επαμεινώνδα Κωστέα.

Με τη βοήθεια μετρητών και εξειδικευμένων συσκευών ελέγχου θα εξεταστούν εξονυχιστικά όλα τα μεταλλικά τμήματα του αεροσκάφους και κυρίως οι πτέρυγες. Καθώς όλα τα στοιχεία, μαρτυρίες και ευρήματα παραπέμπουν σε αποκόλληση τμήματος πτέρυγας στο σημείο που βρίσκεται η δεξαμενή καυσίμου. Η τεχνολογία δίνει τη δυνατότητα να διαπιστωθεί αν τμήμα της πτέρυγας έσπασε εξαιτίας παρατεταμένης κόπωσης, η οποία μπορεί να είχε προκαλέσει και ρωγμή ή η αποκόλληση να προκλήθηκε από μια κατάσταση σοκ που δέχτηκε εξαιτίας μεγάλης και απότομης πίεσης λόγω αυξημένων g. Ειδικά όταν τα g οφείλονται σε πίεση των μεταλλικών μερών του αεροσκάφους, ενώ αυτό κινείται ταυτόχρονα σε δύο άξονες.

Επιπλέον στο επίκεντρο της έρευνας θα βρεθεί και το εκτινασσόμενο κάθισμα του ιπτάμενου, το οποίο εντοπίστηκε σε μικρή απόσταση από την κατεστραμμένη άτρακτο του εκπαιδευτικού. Ενώ και ο μετρητής των g που διαθέτει το T-2E ίσως δώσει πολύτιμες πληροφορίες, αν δεν έχει καταστραφεί από την πρόσκρουση.

Πολεμική Αεροπορία

Το μοιραίο αεροσκάφος είχε περάσει από όλους τους προβλεπόμενους ελέγχους

Ο άτυχος Επισμηναγός γνώριζε πάντως όσο λίγοι τα μυστικά του Buckeye, καθώς από τις περίπου 3.000 ώρες πτήσης είχε περάσει τις περισσότερες στο εκπαιδευτικό, μυώντας στα μυστικά του τους νέους Ανθυποσμηναγούς που πετούσαν για πρώτη φορά αεροσκάφος jet.

Όσα T-2E πετούσαν είχαν περάσει όλους τους προβλεπόμενους ελέγχους, διαβεβαιώνει η Πολεμική Αεροπορία, με τους μηχανικούς της 120 ΠΕΑ να δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους για να κρατήσουν διαθέσιμα τα λιγοστά αεροσκάφη που παρέμεναν σε πτήσιμη κατάσταση. Ακολουθούσαν πιστά όλα τα πρωτόκολλα συντήρησης και ελέγχου του κατασκευαστή, όπως ακριβώς έκανε το US Navy όσα χρόνια χρησιμοποιούσε το Buckeye. Το μοιραίο αεροσκάφος είχε διαθέσιμες ακόμη 2.500 ώρες πτήσης και πρόσφατα είχε περάσει από όλους τους προβλεπόμενους ελέγχους σε όλα του τα συστήματα αλλά και στα δομικά του στοιχεία και είχε την πιστοποίηση να πετά.

T-2

Tα συγκεκριμένα αεροσκάφη δεν είχαν δομικά προβλήματα

Μαζί με τα υπόλοιπα διαθέσιμα T-2 ολοκλήρωνε τη μακρά προσφορά του στην Πολεμική Αεροπορία και μετρούσε αντίστροφα εβδομάδες μέχρι την οριστική του απόσυρση. Άλλωστε σχεδόν όλοι οι νέοι ανθυποσμηναγοί είχαν ολοκληρώσει τον κύκλο εκπαίδευσης και σύμφωνα με τις πληροφορίες του Onalert.gr μόνο μια ανθυποσμηναγός έπρεπε να «γράψει» λίγες ακόμη ώρες στο Buckeye. Με τη «σκυτάλη» να περνά στα νεοαποκτηθέντα M-346, καθώς ήδη τέσσερα βρίσκονται στην Καλαμάτα και έως τα τέλη της Άνοιξης αναμένεται να φτάσουν τα έξι.

Η έρευνα για τα αίτια του δυστυχήματος αναμένεται να ολοκληρωθεί άμεσα, καθώς ήδη οι αρμόδιοι αξιωματικοί της Πολεμικής Αεροπορίας έχουν στη διάθεση τους μια σειρά από στοιχεία, μαρτυρίες και ευρήματα. Αλλά και οπτικό υλικό που δείχνει την πτήση του εκπαιδευτικού και τα τελευταία δευτερόλεπτα πριν το T-2E καρφωθεί στο έδαφος κοντά στον φράχτη του αεροδρομίου.

Στα 48 χρόνια που χρησιμοποιείται από την Πολεμική Αεροπορία ουδέποτε έχει αναφερθεί περιστατικό αποκόλλησης τμήματος του πτερυγίου, παρά άλλες βλάβες κυρίως στους κινητήρες του αεροσκάφους. Ενώ όπως αναφέρουν τεχνικοί που τα συντηρούσαν τις πέντε αυτές δεκαετίες ουδέποτε στα συγκεκριμένα αεροσκάφη αναφέρθηκε ή παρατηρήθηκε σοβαρό δομικό πρόβλημα, το οποίο μπορεί να επιφέρει αποκόλληση τμήματος είτε από τις πτέρυγες είτε από οποιοδήποτε άλλο σημείο του αεροσκάφους.

Tags: BUCKEYET-2ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΑΕΡΟΣΚΑΦΗΕΠΙΣΜΗΝΑΓΟΣ ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑΣ ΚΩΣΤΕΑΣΚΑΛΑΜΑΤΑΠΟΛΕΜΙΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣΥΝΤΡΙΒΗ

Related Posts

FPV Drones
ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ

316 ΣΠΤΧ: Δημιουργείται δεύτερη μονάδα παραγωγής drones για τις Ένοπλες Δυνάμεις – Θα έχει δυνατότητα κατασκευής 1.000 FPV τον μήνα

24/12/2025 - 16:31
FPV drones
ΥΕΘΑ

Δένδιας: Την μονάδα παραγωγής FPV drones του 316 ΣΠΤΧ επισκέφτηκε παραμονή Χριστουγέννων [pics]

24/12/2025 - 11:16
ΕΠΟΠ
ΓΕΝ

Πολεμικό Ναυτικό: Παρουσία του Αρχηγού ΓΕΝ ορκίστηκαν οι νέοι ΕΠΟΠ [pics]

23/12/2025 - 18:41

Διαβάστε Επίσης

Ρωσία: Ο ρωσικός στρατός στρατολόγησε 417.000 συμβασιούχους στρατιώτες το 2025

THAAD: O Στρατός των ΗΠΑ σχεδιάζει να αποκτήσει 25 νέα συστήματα αεράμυνας και να εκσυγχρονίσει τα υπάρχοντα

Ζελένσκι: Μίλησε με Γουίτκοφ και Κούσνερ για τις «λεπτομέρειες» του ειρηνευτικού σχεδίου

Η Ρωσία στηρίζει τη Βενεζουέλα και κατηγορεί τις ΗΠΑ για «πειρατεία» στην Καραϊβική Θάλασσα

Λίβανος: Ο ισραηλινός στρατός σκότωσε μαχητή της ελίτ ιρανικής Δύναμης Κουντς [vid]

Taurus Neo: Ο νέος γερμανικός πύραυλος cruise προετοιμάζεται για σειριακή παραγωγή – Έτοιμος από το 2030

«Πώς να μην θυμηθούμε τις σκηνές της Γάζας», λέει ο πάπας Λέων στο χριστουγεννιάτικο μήνυμά του

Ρωσία: «Αργή αλλά σταθερή πρόοδος» στις ειρηνευτικές συνομιλίες με τις ΗΠΑ για την Ουκρανία

Top News

O Φοίβος αποκάλυψε την ιστορία πίσω από το τραγούδι «Χριστούγεννα» της Δέσποινας Βανδή

Χριστούγεννα στην Αθήνα της δεκαετίας του 1960: Το δέντρο στο Σύνταγμα και οι στολισμένες βιτρίνες σε ένα ταξίδι στον χρόνο

Αντελίνα Βαρθακούρη και Χάρης Βαρθακούρης έκαναν χριστουγεννιάτικο τραπέζι με όλη την οικογένεια του Γιάννη Πάριου

Ο Νίκος Πλακιάς ξεσπά κατά της Hellenic Train για τη χριστουγεννιάτικη κάρτα: «Αρρωστημένη συμπεριφορά»

OnAlert

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert

  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert