OnAlert
No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
OnAlert
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ
No Result
View All Result
OnAlert
No Result
View All Result
Home Uncategorized

348 MTA: Τα πρώτα αναγνωριστικά τζετ – ΦΩΤΟ

04/05/2017 - 13:32
Share on FacebookShare on Twitter

Η μακρόχρονη ιστορία της 348 ΜΤΑ είναι -πολύ ταιριαστά- ένα κολάζ φωτογραφιών… Αν και δύσκολα καταλαβαίνει κανείς πόση προσπάθεια, θυσίες και ενέργεια χρειάσθηκε για να γίνει η Μοίρα το «όπλο» που γνωρίζουμε σήμερα, η αποφασιστικότητα στο βλέμμα των αεροπόρων που ατενίζουν τον φακό στις παλιές φωτογραφίες λέει πολλά περισσότερα.

Από την στιγμή που η Αεροπορία δεν διέθετε το 1953 εξειδικευμένα αναγνωριστικά τζετ, έξι «συνηθισμένα» αεροσκάφη δίωξης/βομβαρδισμού F-84G τροποποιήθηκαν ώστε να φέρουν μια κατακόρυφη κάμερα στην εξωτερική δεξαμενή καυσίμου του αριστερού φτερού. Το τμήμα της τροποποιημένης δεξαμενής απ’ όπου «έβλεπε» η Κ-24 των 51,5 ιντσών στα «φωτογραφικά» Thunderjet ήταν περιστρεφόμενο, μετατρέποντας, αναλόγως των απαιτήσεων της εκάστοτε αποστολής, την κάμερα από πρόσθια σε αριστερή λοξή. Η δε ρύθμιση γινόταν χειροκίνητα από το προσωπικό εδάφους πριν την απογείωση.

Η πρώτη δοκιμαστική πτήση έγινε στις 10 Σεπτεμβρίου 1953 με τον Διοικητή του 348ου Σμήνους Αναγνωρίσεως, Υποσμηναγό (Ι) Αλέξανδρο Παπανικολάου, στα χειριστήρια. Η πρώτη επιχειρησιακή αποστολή πραγματοποιήθηκε στις 24 του μηνός, πάλι από τον Διοικητή του Σμήνους. Τον Μάιο του ’55, το 348ο Σμήνος Αναγνωρίσεως αναβαθμίζεται σε Μοίρα και εξοπλίζεται με Lockheed RT-33Α, τα πρώτα «αληθινά» αναγνωριστικά τζετ της Αεροπορίας.

Ουσιαστικά ένα εκπαιδευτικό Τ-33 με τροποποιημένο ρύγχος για την τοποθέτηση φωτομηχανών και «black boxes» ηλεκτρονικών να καταλαμβλανουν την θέση του δεύτερου (πίσω) καθίσματος, τα RT-33A δεν διέφεραν στον χειρισμό από τις απλές «Δασκάλες». Αυτό που έκανε τα RT-33A να ξεχωρίζουν ήταν οι κάμερες μπροστά, τα «μάτια» του αεροπλάνου.

Βάσει των εμπειριών από την επιχειρησιακή δράση των RF-80 στον πόλεμο της Κορέας, η Lockheed είχε σχεδιάσει τα RT-33A ώστε να φέρουν μια ποικιλία φωτομηχανών στο ειδικά μονωμένο ρύγχος για την προστασία των φωτομηχανών και των φιλμ στις φωτοαποθήκες από ακραίες διακυμάνσεις της θερμοκρασίας.

Οι Κ-14, Κ-17, K-18, Κ-22 (σε διαμόρφωση «dicing», vertical, side oblique ή σε διάταξη split-vertical) και Κ-38 ήταν μερικές από τις κάμερες που μπορούσε να αξιοποιήσει ο τύπος σε διάφορους συνδυασμούς. Η λήψη φωτογραφιών με την λοξή μετωπική γινόταν με την βοήθεια ενός σκοπευτικού μπροστά ενώ η φωτογράφιση με τις λοξές πλευρικές εκτελείτο με τον πιλότο να υπολογίζει εμπειρικά την γωνία λήψης της κάμερας και την θέση των πτερύγων, πετώντας το αεροπλάνο κατά τρόπο ώστε να καλύπτεται η περιοχή ενδιαφέροντος.

Τα χρόνια του Ψυχρού Πολέμου, περιοχές ενδιαφέροντος –και μάλιστα άκρως απόρρητου– υπήρχαν και εκτός ελληνικής επικρατείας. Σύμφωνα με τον διατελέσαντα Μοίραρχο της 348 ΜΤΑ, Αντιπτέραρχο (Ι) ε.α Γεώργιο Βαγιακάκο, οι αναγνωριστικές αποστολές πλησίον των συνόρων με την Αλβανία και την Βουλγαρία καταγράφονταν απλώς ως «τοπικές». Τα αεροσκάφη που εκτελούσαν αυτές τις υψηλά διαβαθμισμένες αποστολές κρυφοκοιτάζοντας πίσω από το Σιδηρούν Παραπέτασμα πετούσαν χωρίς διακριτικά, φέροντας μόνο αριθμό σειράς στο κάθετο σταθερό. Αυτό αρκούσε…  


Tags: 348 ΜΟΙΡΑ ΤΑΚΤΙΚΗΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗΣ348 ΜΤΑPHOTO PHANTOMRF-4EΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΒΑΣΗ ΛΑΡΙΣΑΣΑΠΟΣΥΡΣΗ RF-4E

Related Posts

Καιρός
Uncategorized

Καιρός: βροχές και χαλάζι προβλέπει η ΕΜΥ

17/04/2019 - 19:10
Uncategorized

Συναγερμός στην Ακρόπολη με δύο τραυματίες από κεραυνό

17/04/2019 - 17:17
Uncategorized

Τοποθετήθηκε το άγαλμα του Μέγα Αλεξάνδρου στο κέντρο της Αθήνας – ΦΩΤΟ

17/04/2019 - 14:59

Διαβάστε Επίσης

Η χρονιά αναγέννησης του στόλου των μεταφορικών και τα επόμενα βήματα της Πολεμικής Αεροπορίας

Καιρός σήμερα: Ισχυρές βροχές και καταιγίδες προβλέπονται στα δυτικά και κεντρικά

Σαν σήμερα: Το 1940 το υποβρύχιο Παπανικολής βυθίζει στα Στενά του Οτράντο τρία ιταλικά οπλιταγωγά

Τουρκία: Νεκρός ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου της Λιβύης, μετά τη συντριβή του αεροσκάφους του κοντά στην Άγκυρα

Τουρκία: Συνετρίβη το τζετ που μετέφερε τον αρχηγό του στρατού της Λιβύης κοντά στην Άγκυρα

«Η εκεχειρία στην Ουκρανία δεν θα θέσει τέλος στη ρωσική απειλή», προειδοποιεί ο Γερμανός υπουργός Εξωτερικών

SAMP/T NG: Η Γαλλία θα στείλει το σύστημα αεράμυνας νέας γενιάς στην Ουκρανία – Θα αναπτυχθεί ήδη από το 2026

Συρία: Αντιπροσωπεία έφτασε στη Μόσχα για συναντήσεις με Ρώσους αξιωματούχους – Στο επίκεντρο η συμφωνία με τους Κούρδους των SDF

Top News

Αίγυπτος: Στο Μεγάλο Αιγυπτιακό Μουσείο η ηλιακή λέμβος του Χέοπα - Θα συντηρείται εκεί για τα επόμενα 4 χρόνια

Γιώργος Καπουτζίδης: «Δεν θα υπάρξει 3ος κύκλος, το "Πάρα Πέντε" πραγματικά ήταν η καρδιά μου»

Ελπίδα Ιακωβίδου για Τζώνη Καλημέρη: «Στην πρώτη μας γνωριμία του απευθύνθηκα στον πληθυντικό»

Στο Πάρα Πέντε: Οι πρωταγωνιστές παρακολούθησαν μαζί το reunion της σειράς - Σε βιντεοκλήση ο Γιώργος Καπουτζίδης

OnAlert

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert

  • Όροι χρήσης
  • Πολιτική απορρήτου
  • Ταυτότητα
  • Επικοινωνία

No Result
View All Result
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΛΛΗΝΟΤΟΥΡΚΙΚΑ
  • ΕΛΛΑΔΑ
  • ΚΟΣΜΟΣ
    • ΚΥΠΡΟΣ
    • ΤΟΥΡΚΙΑ
  • ΝΑΤΟ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΜΙΣΘΟΙ – ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ
  • ΕΝΟΠΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ
    • ΥΕΘΑ
    • ΓΕΕΘΑ
    • ΓΕΣ
    • ΓΕΝ
    • ΓΕΑ
  • ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΙ
  • ΑΠΟΨΗ
  • ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ

ΜΗΤ
Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.242057

© 2023 OnAlert